• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Designers Jewelry nieuwe loot bij Trade Mart Utrecht

Designers Jewelry nieuwe loot bij Trade Mart Utrecht

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Najaarsbeurs van de Utrechtse Trade Mart is één van de jaarlijkse hoogtepunten van het grootse non-food retailcentrum in Nederland. Hiertoe zijn in 2004 van zondag 5 tot en met woensdag 8 september de deuren van de Beatrixhal geopend voor vakbezoek uit binnen- en buitenland. Trade Mart Manager Judith Oude Sogtoen stelde FashionUnited op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Hebben beursorganisaties over het algemeen te kampen met een teruglopend beursbezoek, Trade Mart Utrecht (sinds 2004 onderdeel van Vnu Exhibitions) heeft tijdens de voorjaarsbeurs in maart 4% meer bedrijfsbezoek kunnen noteren vergeleken met dezelfde editie in het voorgaande jaar. "Het bezoek waardeerde de voorjaarbeurs van 2004 met een 7,3," is Judith Oude Sogtoen's trotse mededeling. Speciale evenementen zoals een modeshow, geven de vierdaagse Najaarsbeurs extra cachet. Ook worden ter aanvulling op de ruim zeshonderdvijftig vaste exposanten ongeveer honderd gastexposanten uitgenodigd. "Net als voorgaande jaren wordt een expositie van noviteiten getoond in de Centrale Hal," vult de Trade Mart manager aan. "Nieuw is echter dat de winnaars van de Noviteitenprijzen automatisch genomineerd zijn voor de Trade Mart Utrecht Award. Iedere Voor- en Najaarsbeurs worden zes prijzen toegekend aan de leukste, innovatiefste of opvallendste artikelen die voor het eerst op de vakbeurs in Nederland worden getoond. Deze in totaal twaalf (Voor- en Najaarsbeurs) winnende producten worden een half jaar gevolgd waarbij vooral wordt gelet op de commerciële aspecten. De TMU Award wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt tijdens het Retail Jaarprijs Gala 2004." De Trade Mart heeft met FashionEssentials een eigen modeafdeling waarin zonnebrillen van Marlies Dekkers en Gucci, sieraden van NING en tassen Bulaggi of My Lady een onderkomen vinden. Het zijn niet alleen lederen accessoires die worden aangeboden, want behalve het Nederlandse tassenlabel Claudio Ferrici heeft ook de importeur van de Britse modetasjes Fiorelli er een onderkomen. En ook degene die op zoek is naar paraplu's van modemerken als Esprit of Benetton danwel tassen met Disneyfiguurtjes zoekt, kan er terecht. "De Trade Mart Utrecht organisatie heeft Designer Jewelry dit jaar als een nieuw concept bij het segment Bags&Luggage geïntroduceerd. Dit concept is ontstaan vanuit de marktontwikkelingen in de modebranche. In deze branche is sprake van een toenemende branchevervaging. Designer Jewelry is daarom een goede aanvulling voor de lederwaren exposanten en inkopers," vindt Judith Oude Sogtoen. "Juist door de huidige marktontwikkeling is het een sterke combinatie. We zien dit terug in het stijgende bezoekersaantal die de Lederwaren en Designer Jewelry verdieping bezoeken (sinds maart ruim 30% meer bezoekers op deze etage). Daarnaast is het bezoekersaantal van inkopers van modezaken de laatste 2 jaar sterk groeiende op Trade Mart Utrecht juist vanwege het grote en uiteenlopende productaanbod van de TMU exposanten. Dit bevestigt bovengenoemde visie. De Bags&Luggage exposanten zouden met een eventueel vertrek naar Nieuwegein het kind met het badwater weggooien aangezien deze combinatie (zowel brede mode accessoire aanbod als inkopers van modezaken) niet aanwezig is bij SCN. Ze zouden een groot risico nemen om zich te committen aan SCN omdat er een duidelijke trend waar te nemen is dat het aantal speciaalzaken in de schoenen en lederwarenbranche afneemt." De nieuwe sector Designers Jewelry is een bijzondere aanwinst voor de moderetailer. Hier vindt hij of zij een aanbod van sieraden in het exclusieve segment. Qua uitstraling van een veel hoger niveau dan de bijous die op de afdeling Direct sales worden aangeboden, tegelijkertijd qua prijsklasse aantrekkelijker dan de juwelen van edelmetaal op de Trade Mart. Enkele bekende sieradennamen die hun intrek hebben genomen zijn Camps&Camps en van de hand van de Griekse ontwerpster Miranda Konstantinidou sieraden om de vrouwelijkheid van de draagster te benadrukken, de persoonlijke accessoires van Konplott. Trade Mart Utrecht biedt 35.000 m² beursoppervlakte waarvan alle afdelingen in principe iedere eerste maandag van de maand zijn geopend. Het Direct Sales Center is iedere maandag toegankelijk voor de vakbezoeker en de sector Bags & Luggage heeft de toeganspoortjes ook de derde maandag van de maand geopend (AK)

BEURS
FUvakblad
Sieraden