• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Diadora contracteert USG

Diadora contracteert USG

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

De Unlimited Sports Group (USG) heeft een licentieovereenkomst gesloten met het Italiaanse sportmerk Diadora. Het contract geldt voor de Nederlandse markt en tot 2015. De eerste collecties zullen volgend jaar zomer in de winkels liggen.

 

USG werkt aan een grote groei. Onlangs werd bekend dat de eigenaar van de sportketens Aktie Sport en Perry Sportde retailformules Time Out en Primo overnam. Len Langenberg, CEO van USG, denkt dat Diadora van die groei kan profiteren. "We zullen omze invloed op de sport- en sportlifestyle markt gebruiken om Diadora ook in Nederland naar het niveau te brengen waar het thuishoort." Volgens Enrico Mambelli, CEO van Diadora International, is de Nederlandse markt van groot belang binnen Europa.

In het verleden werkte Diadora samen met sporters als Björn Borg, Marco van Basten en Roberto Baggio. Momenteel concentreert Diadora zich voornamelijk op de sporten voetbal, tennis, hardlopen en wielrennen. Volgend jaar viert het Italiaanse bedrijf zijn zestigjarige bestaan.

Diadora