• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Diesel lanceert Diesel Black Gold

Diesel lanceert Diesel Black Gold

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Volgens het Italiaanse merk Diesel is de tijd rijp voor Diesel Black Gold; een casual maar ook luxe lijn van Diesel. Hiermee wil het merk voldoen aan de vraag naar een meer individualistische stijl en modebewuste consumenten een alternatief bieden voor hedendaagse merken. Om aan deze verwachtingen te kunnen voldoen heeft het ontwerpteam onder leiding van creatief directeur Wilbert Das een complete high-end collectie ontworpen: Diesel Black Gold.

De ontwikkeling van het Italiaanse merk is volgens eigen zeggen de laatste jaren van 'denim pionier' naar een vernieuwend premium label gegaan. "We waren pioniers in premium denim. Nu zijn we er klaar voor een prêt-à-porter concept te lanceren. Diesel Black Gold is een exclusieve collectie voor mensen die op zoek zijn naar de onvoorspelbaarheid van Diesel gemengd met een elegante individuele stijl," aldus Renzo Rosso, directeur van het merk.

Naast de gewone Diesel collectie heeft het merk ook al een speciale lijn die gebaseerd is op denim. Diesel Denim Gallery bestaat uit een aantal limited edition ontwerpen met ambachtelijke details.

Diesel Black Gold zal bestaan uit een mannen- en vrouwencollectie en zal voor het eerst geshowd worden tijdens de New York fashion week in februari 2008. Het label is vanaf najaar 2008 te koop. Accessoires, waaronder schoenen en tassen, komen in de zomer van 2009. Diesel Black Gold zal verkocht worden in duizend winkels wereldwijd, waarvan 150 monobrand Dieselwinkels. Het nieuwe label zal ook in de nieuwe virtuele winkel van Diesel - Diesel Style Lounge - te krijgen zijn.

Diesel