Diesel lanceert nieuwe collectie via Grindr en Tinder
bezig met laden...
Modemerk Diesel gaat de lentecollectie 2016 op een opvallende manier lanceren: via dating apps Grindr, Tinder, maar ook via websites als Pornhub en YouPorn. Dat laat creatief directeur Nicola Formichetti aan i-D Magazine weten.
"Ik wilde het idee van de digitale cultuur te ontleden," vertelt Formichetti aan het tijdschrift. "We zijn allemaal geobsedeerd, we houden en haten sociale media en ik wilde alleen maar iets doen wat leuk was.”
In de nieuwe campagne wordt gebruikt gemaakt van verschillende hashtags en emoijis, waarbij er zelfs een speciaal door Diesel is ontworpen. Volgens Formichetti is ‘emoiji’ de nieuwe taal. “We lanceren onze campagne op globale schaal en emoiji is een universele taal.”
De grote hoeveelheid traffic op dating apps en pornowebsites was doorslaggevend in de keuze om de campagne op deze kanalen te lanceren, legt Formichetti uit. Zo staat Pornhub op de 64e plaats in de ranking van meest populaire websites, en YouPorn staat op plaats 172. Hij ziet deze kanalen als een aanvulling op traditionele campagne-uitingen op billboards en in magazines. “Dit is waar de mensen nu zijn, we leven in onze telefoons. Ik wil zijn waar de andere mensen zijn. Tinder, Grindr en Pornhub lijken wellicht een beetje vergeten gebieden, maar het is Diesel. We zijn niet bang voor deze plekken, we zijn geen high fashion, we zijn street.
Het is voor het eerst dat er een modemerk adverteert op dating apps als Grinder en sites als Pornhub. Eerder gebruikte ontwerper J.W. Anderson Grindr al om zijn herfst-/wintercollectie 2016 te streamen tijdens de Londen Collections: Men.
Beeld: Facebook Diesel