• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Digitaal luxeplatform CarréCouture gelanceerd

Digitaal luxeplatform CarréCouture gelanceerd

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Shoppen in een fysieke luxeboetiek biedt de beleving, maar online shoppen biedt het gemak. Maar hoe creëer je de online shopervaring die de beleving van fysiek winkelen combineert met de snelheid en gemak van een webwinkel? In België is een nieuw digitaal luxeplatform gelanceerd: CarréCouture. Het luxe digitale platform wil een vooruitstrevend internationaal online shopping- en lifestyleplatform zijn dat de consument centraal stelt in de online beleving.

Het idee voor CarréCouture is ontstaan vanuit onze eigen behoefte aan een online shopping en lifestyle platform waar de klant centraal staat. “De verwachtingen van online winkelen blijven stijgen. Klanten willen niet alleen online en offline dezelfde producten vinden maar hechten ook waarde aan de bijbehorende service. Wij zien echter dat andere online platforms het leveren van die service als een uitdaging zien. Dit is waar CarréCouture zich onderscheidt. We zijn begonnen met het vaststellen van de belangrijkste verschillen in online en offline winkelen en met die resultaten hebben wij de basis gelegd voor ons platform,” vertelt oprichtster en eigenares Nathalie Pompen.

Het platform heeft als doel ‘het opbouwen en onderhouden van de ultieme garderobe’. Anders dan andere webwinkels wil het juist richten op de individuele behoeftes van de klant en speelt het daar met ‘een ongeëvenaarde, luxueuze online shopervaring’ op in. “Het is onze missie om een onderscheidende, persoonlijke winkelervaring te creëren, door zowel een unieke collectie te bieden als aandachtige service,” licht Pompen toe.

“We hebben samenwerkingen opgezet met de meest geliefde high-end boetieks, elk met hun eigen DNA en onderscheidend vermogen.” Het platform werkt samen met toonaangevende multimerkenboetieks en biedt zowel mode als accessoires gerenommeerde luxemerken. Onder de merken zijn zowel klinkende namen als opkomende luxehuizen. Denk hierbij aan luxelabels als Dior, Christian Wijnants, Valentino en Sies Marjan.

Luxeplatform CarréCouture: meer dan een online doorgeefluik

CarréCouture biedt curated collections en neemt de eigen stijl van de klant als uitgangpunt. “We willen meer zijn dan een online doorgeefluik dat producten aan de man brengt. Het is ons ultieme streefdoel om onze klanten te helpen een garderobe uit te bouwen en te onderhouden die perfect aansluit bij hun persoonlijke stijl enerzijds en hun levensstijl anderzijds,” legt de oprichtster uit.

Klanten kunnen via de site een persoonlijk stijlprofiel invullen. Hierbij wordt gevraagd naar kledingmaten, favoriete ontwerpers tot meer gedetailleerde vragen over de stijl en het figuur van de klant. Een team van stylisten en mode-experts heeft via live chats advies, daarnaast kunnen klanten ook gebruik maken van personal shoppers. Het platform houdt ook rekening mee vorige aankopen van de klant en suggereert passende items. Als een klant heeft aangegeven wegens persoonlijke redenen alleen lange mouwen te dragen, dan worden er geen items met korte mouwen getoond.

“Voor veel vrouwen is het een uitdaging om de tijd te vinden om te shoppen. CarréCouture fungeert als persoonlijke stylist en modegids,” legt Pompen uit. “Dit platform is een vrijgeleide om slim en snel te shoppen, om een look samen te stellen met kledij en accessoires die aansluiten bij je smaak, die perfect passen en die de uitgelezen aanvulling vormen op je bestaande garderobe.”

CarréCouture is een Belgisch privébedrijf, met het hoofdkwartier in België.

Beeld: CarréCouture

carrecouture