• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Digitale deuren vernieuwde Style.com geopend

Digitale deuren vernieuwde Style.com geopend

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Style.com, de vernieuwde e-commerce en omnichannel website van de Amerikaanse uitgever Condé Nast, is open voor Britse consumenten. De digitale deuren van de langverwachte website, die de content van bekende magazines als Vogue, GQ en Condé Nast Traveller combineert met een webshop, zullen binnen enkele weken ook in Europa, Amerika en Azië opengaan.

Op het vernieuwde platform zijn producten in de categoriën dames- en herenmode, verzorgingsproducten, accessoires en sieraden verkrijgbaar. De eerste beschikbare labels zijn Mary Katrantzou, MiH Jeans, Aspinal of London, Paul Smith, E Tautz en JW Anderson. De site kent een strakke, minimalistische lay-out en biedt een winkelervaring langs alle merken. Zij regelen echter zelf de verzending naar consumenten, waardoor de levertijd per product kan verschillen.

Style.com bevat daarnaast de zogenaamde ‘Stylecloud’-functie, waarbij consumenten hun favoriete items kunnen opslaan. Deze functie wordt de komende tijd zo ontwikkeld, dat het winkelend publiek op basis van de opgeslagen producten updates over merken en nieuwe ontwikkelingen krijgt.

Style.com staat al een aantal jaren in de steigers. Het was eerst een nieuwswebsite voor de mode-industrie, maar de inhoud ervan ging op in Vogue US. Daarop besloot uitgever Condé Nast Style.com te ontwikkelen tot een webshop die de content van Style.com zelf combineert met die van haar tijdschriften Vogue, GQ en Condé Nast Traveller. Nu kunnen lezers producten via twee kanalen, de tijdschriften en Style.com zelf, kopen. Sinds 2013 is Franck Zayan algemeen directeur van de website. Melissa Dick, eerder werkzaam bij Asos en Elle, is de nieuwe hoofdredactrice en Mo White, bekend van Farfetch en Net-a-Porter, vervult de rol van CFO.

A video posted by Style.com (@styledotcom) on

Beeld: Style.com website

Conde Nast
Style.com