• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Dit gebeurt er achter de schermen van webwinkel Vente-Exclusive.com

Dit gebeurt er achter de schermen van webwinkel Vente-Exclusive.com

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Consumenten bekend met de webwinkel Vente-Exclusive.com kennen de roze kartonnen dozen waarin hun aankopen worden afgeleverd, maar hoe ziet Vente-Exclusive.com, naar eigen zeggen de marktleider in online privéverkopen van mode- en lifestyleartikelen in de Benelux, er achter de schermen uit? Tweehonderd vaste klanten van de webshop kwamen dit te weten op de eerste editie van Sophie & the Fashion Factory, gehouden op 11 oktober.

Het magazijn in Lot, Beersel verwerkt in een jaar ruim 3,2 miljoen pakjes. Dat zijn ongeveer 6 zo’n bestellingen per seconde, leert Vente-Exclusive.com FashionUnited. Maar wat speelt er zich allemaal af achter de schermen van een groot e-commercebedrijf? Tijdens de eerste editie van Sophie & the Fashion Factory (Sophie is de algemene naam voor de medewerker van de klantenservice. Onder deze naam worden ook de flash sales van de webshop aangekondigd) werden tweehonderd Vente-Exclusive.com klanten in groepen van tien door het warenhuis rondgeleid en leerden zij welke logistiek erbij komt kijken en hoe de medewerkers in het magazijn werken.

“Door ons bedrijfsmodel werken er vooral mensen in het ‘warehouse’. We verkopen de ene week sofa’s en de volgende week lingerie. Robots kunnen zo’n reeks aan diverse producten niet verwerken en hebben een maximumcapaciteit. Onze mensen zorgen voor een kwaliteitscontrole van elk product”, verduidelijkt Tobias Toussey (Country Manager België en Luxemburg bij Vente-Exclusive.com) volgens het persbericht tijdens de tour.

Het magazijn van het Belgische e-commercebedrijf in Lot is in korte tijd explosief gegroeid; van 3.000, naar 6.000 vierkante meter. Het bedrijf bouwt daarom nu ook een mezzanine over de hele oppervlakte. Op de bovenste verdieping worden de kleine producten gescand, gesorteerd en verpakt. Deze uitbreiding was belangrijk, vertelt Vente-Exclusive.com over de mail, ondanks het feit dat Vente-Exclusive.com geen eigen stock beheert.

Consumenten raken steeds meer geïnteresseerd in wat er achter de schermen van grote modebedrijven afspeelt en eisen steeds vaker transparantie. Modebedrijven spelen hier op in. Zo organiseert LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE van 12 tot en met 14 oktober aanstaande de vierde editie van Les Journées Particulières. Tijdens deze dagen stelt de luxegroep diens huizen open voor het publiek. In totaal zijn 55 huizen van de modegroep verspreid over 76 locaties in 13 landen te bezoeken.

Beeld: Vente-Exclusive.com

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE
Sophie & the Fashion Factory
Vente Exclusive
Vente-Exclusive.com