Dit wordt het modenieuws van week 12
bezig met laden...
Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 12. Hieronder volgen de hoofdpunten uit de redactie agenda in de periode van 19 tot en met 25 maart.
Waarom leggen merken weer de nadruk op logo's?
Om weer de aandacht te trekken van klanten, keren merken steeds meer terug naar enkele oude trucjes zoals het monogram en het logo weer in te zetten. Een hulpmiddel dat hen in het bijzonder helpt bij het promoten van de visuele kracht van dit ceremoniële symbool is Instagram. Een achtergrondartikel van onze Franse correspondent.
Guess FY
Guess zag in het derde kwartaal de omzet zien toenemen met 3,3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In totaal draaide het bedrijf een omzet van 554 miljoen dollar (471, 4 miljoen euro) de vorige periode. Woensdag worden de cijfers van het vierde en tevens jaarcijfers bekendgemaakt.
Nike Q3
Nike zag de omzet tijdens het tweede kwartaal stijgen met 5 procent tot 7,3 miljard euro, maar de winst daalde weer met 9 procent tot 647 miljoen euro. Deze week worden de cijfers van het derde kwartaal bekendgemaakt. Benieuwd hoe Nike er nu voor staat? Lees het donderdag.
Trendstop
Het streetstyle-team van Trendstop is tijdens de internationale FW18-19 modeweken op pad geweest en analyseerde de nieuwste looks die ze op straat tegenkwamen. Lees het rapport woensdag.
Verder op de kalender
Vrijdag 23 maart
Celebration exhibition Marc de Groot
Zaterdag 24 en Zondag 25 maart
Drykorn SampleSALE SS/18
Zaterdag 24 maart
Solemart Amsterdam
Zaterdag 24 maart
Mart Visser Haute Couture Show