• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Dit wordt het modenieuws van week 36 - 2020

Dit wordt het modenieuws van week 36 - 2020

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 36. Dit staat op de redactie agenda van maandag 31 augustus tot en met zondag 6 september 2020.

Slow fashion label Asket: “We zijn haast anti-fashion”

Het Zweedse slow fashion merk Asket richt zich op de minimalistische levensstijl; less is more. Daarom focust het in Stockholm gevestigde merk zich sinds de oprichting in 2015 op tijdloze basics en slechts één permanente collectie. FashionUnited sprak met Asket mede-oprichter August Bard-Bringéus over het managen van een transparante toeleveringsketen, de gevolgen van de coronacrisis en een eventuele damescollectie.

Work in fashion: hoe voer je een goed digitaal sollicitatiegesprek?

De wereld heeft een digitale transformatie meegemaakt, en veel van wat vroeger persoonlijk gebeurde, vindt nu online plaats. Het sollicitatieproces in de mode-industrie vormt daarop geen uitzondering: in plaats van face-to-face te zitten, ontmoeten sollicitanten en recruiters elkaar nu screen-to-screen. Veel factoren waarop sollicitanten zich tijdens een persoonlijk sollicitatiegesprek moeten concentreren, zijn ook van toepassing op videogesprekken.

Op de kalender

Spinexpo Shanghai 1 - 3 september

De toonaangevende internationale inkoopbeurs voor de industrie gewijd aan innovaties op het gebied van garens, vezels en gebreide kleding.

Munich Fabric Days 1 - 3 september

Fabric Days is een vakevenement voor de industrie, dat efficiënt werken onder de nieuwe, gewijzigde omstandigheden mogelijk maakt. Meer dan 300 internationale leveranciers presenteren tijdens de driedaagse beurs hun nieuwe ontwikkelingen van zo'n 800 collecties op het gebied van stoffen, denim, prints en meer.

Première Vision: Made in France 1 & 2 september

Made in France is nu in opkomst als een van de antwoorden op de uitdagingen van de toeleveringsketen en een verantwoorde, transparante en ethische productie, evenals het behoud van werkgelegenheid. De exposanten zijn Franse fabrikanten, en de enige die het label "Made in France" op collecties mogen aanbrengen.

Guess en PVH Q2

Op woensdag 2 september zullen Guess en PVH de financiële resultaten over Q2 bekend maken.

Dit wordt het modenieuws