• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Doorbraak in geuradvertenties

Doorbraak in geuradvertenties

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Onlangs verscheen in vrouwenbladen Viva, Libelle en Margriet een geurende advertentie voor de nieuwe variant van Robijn, Lelie Rijstbloesem. Het gaat hierbij om een nieuwe druktechniek die wordt geïntroduceerd door Sanoma Uitgevers en Senta multisensory concepting. Met deze techniek wordt het mogelijk om geur mee te drukken in diepdruk. Hierdoor is het mogelijk in dergelijke tijdschriften geurende advertenties te plaatsen. Tot op heden was het aanbrengen van geur op een pagina alleen nog maar mogelijk in offset druktechniek.

Tot voor kort werd de vraag naar geurende advertenties vertaald in het meeplakken van een geurende kaart of een andere geurende insert. In samenwerking met Sanoma Uitgevers zijn deze mogelijkheden nu uitgebreid met het meedrukken van geur direct op de pagina. "Vanaf nu kan in de meest gangbare druktechnieken, offset en diepdruk, geur direct op de pagina worden aangebracht. Een doorbraak voor het toepassen van geur in drukwerk", aldus een woordvoerder van Senta multisensory concepting.

Lever Fabergé past als eerste de drukmethode toe in haar advertentiecampagne voor de nieuwe Robijn wasverzachter. De lezer ruikt de geur van de nieuwe wasverzachter door over een deel van de advertentiepagina te wrijven. Door de druk van het wrijven gaan minuscule geurbolletjes kapot en komt de geur vrij zonder dat het afbreuk doet aan de kwaliteit van het drukwerk.

Sanoma