Dress-for-less koopt Haburi
bezig met laden...
Online designeroutlet dress-for-less heeft concurrent Haburi overgenomen. Dress-for-less verwacht dat de overname de positie van het bedrijf op de Europese markt versterkt. Oprichter Mirco Schultis is dan ook verguld met de acquisitie: "We proberen al jaren om samen met Haburi.com onder één dak te opereren en zijn heel blij dat het nu ook gelukt is." Beide ondernemingen zijn sinds 1999 online actief. Het gezamelijk assortiment omvat rond de 5000 verschillende artikelen en ruim 350 merken. Het van origine Deense Haburi maakte in 2003 een doorstart. Het bedrijf moest in dat jaar faillissement aanvragen vanwege aanhoudende fraude van klanten, waaronder het terugboeken van betalingen. De domeinnaam werd opgekocht door Freshtex en de bedrijfsactiviteiten werden in afgeslankte vorm voortgezet. Dress-for-less verstuurt momenteel meer dan 300.000 pakketten per jaar. Dress-for-less heeft sinds dit jaar ook een Nederlandse versie van de onlinewinkel. Daar verkoopt de internetoutlet merkkleding tegen sterk gereduceerde prijzen. Dress-for-less biedt o.m. kleding aan van Tommy Hilfiger, Dolce & Gabbana, DKNY, Adidas en Bruuns Bazaar, maar ook van Mexx en Esprit.