Drie nieuwe labels in portfolio DK Company
bezig met laden...
Het Deense DK Company heeft haar portfolio uitgebreid met drie nieuwe labels: Culture, Pulz Jeans en Educe. De merken werden overgenomen van de Deense Ball Group voor een bedrag van 60 miljoen Deense kroon (8 miljoen euro). Dat meldt Textilwirtschaft.
De overname is een strategische keuze om de positie van DK Company in het middensegment te versterken. CEO Jens Poulsen ziet de overname als een ‘natuurlijke uitbreiding van een positieve ontwikkeling van de groep’. De drie labels zullen geïntegreerd worden in de retailconcepten en e-commerce platformen van het bedrijf. Tevens zal de groothandel worden uitgebreid met de markten Centraal-Europa en Zuid-Europa.
In de komende jaren verwacht DK Company dat de jaaromzet dankzij de overname zal stijgen naar 250 miljoen Deense kroon (33,5 miljoen euro). In de eerste 9 maanden van boekjaar 2015 rapporteerde de groep een omzetstijging van 42,5 procent tot 1,9 miljard Deense kroon (254 miljoen euro). De stijging is toe te schrijven aan de overname van de Bon’A Parte Group in juni 2014. Het EBIT bedroeg 117 miljoen Deense kroon (15,6 miljoen euro) tegenover 112 miljoen Deense kroon (10,9 miljoen euro) vorig jaar.
In maart 2014 nam DK Company ook al de labels Inwear, Matinique en Part Two over, evenals het merk Soaked in Luxury en het winkelconcept Companys van IC Companys. De overname werd gedaan voor een totaalbedrag van 50 miljoen kroon (6 miljoen euro) in cash en een aandelenpakket ter waarde van 126 miljoen kroon (16 miljoen euro), waarbij DK Company een minderheidsbelang van 10 procent verwierf in IC Companys.
Beeld: DK Company