• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Dure tassenwinkels veroveren Nederland

Dure tassenwinkels veroveren Nederland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Wie heeft het over een dreigende recessie, slechte beursberichten, een weifelende economie, het uitstellen van de aankoop van luxe goederen? In ieder geval niet de luxueuse nieuwe winkels die zich de afgelopen weken in Amsterdam's PC Hooftstraat hebben gevestigd - Louis Vuitton en binnenkort opent ook de Italiaanse tassenproducent Furla er haar eerste Nederlandse winkel.

 

Louis Vuitton, dat met 299 winkels over de hele wereld is verspreid, een omzet heeft van 2,7 miljard euro, heeft zeven jaar geduldig gewacht tot het pand in de PC waar het zijn zinnen op had gezet, vrij kwam. Met voor een jaarlijkse huur van 360.000 euro en een inrichting die in de miljoenen euro's loopt moet het bedrijf goede verwachtingen hebben van de hoofdstedelijke clientèle.

In dit 150e jaar van zijn bestaan is het bedrijf, dat gespecialiseerd is in luxueuse leer artikelen, van zijn chocolade-bruine image af en gaat de winter in met lichtgevende tinten rood, oranje en appelgroen. Het bedrijf heeft de Amerikaanse stylist en set-designer Robert Wilson om de kerstetalages van alle winkels vorm te geven. Het ontwerp sprak de opdrachtgever zo aan dat er een tassencollectie op werd geïnspireerd.

In weerwil van de wereldwijde economische teruggang opent het bedrijf volgend jaar een gigantische winkel in het hart van New York, in 2004 gevolgd door een filiaal op de Parijse Champs Elysées.

CEO van LV, de Italiaan Marcello Bottoli geeft, zo lazen wij in Het Financiële Dagblad, niet zo veel op met actuele problemen als immigratie, armoede en terrorisme. "In de wereld van Louis Vuitton is geen plaats voor zulke onderwerpen. Wij verkopen geluk. Wij verkopen een droom. Onze nieuwe campagne zit vol met prachtige prikkelpoppen die in sterk contrast staan met de sombere stemming van dit moment,"

"Andere luxe bedrijven als Prada, Gucci, Cartier, Bulgary of Tiffany maken moeilijke tijden door, terwijl wij blijven groeien. De huidige economische crisis is een gegeven. Het is niet de eerste crisis en het zal niet de laatste zijn. Het is belangrijk je te bevrijden van zo'n crisis atmosfeer."

TASSEN