Dutch Design Bakery zoekt partner
bezig met laden...
The Dutch Design Bakery wil samenwerken met een ander bedrijf. "Het merk staat stevig in de markt, maar we zijn te klein om die groei op eigen kracht te kunnen voortzetten", legt oprichtster Marie Mulder uit. "We willen graag samenwerken met een bedrijf dat al goede faciliteiten heeft voor productie en logistiek en dat kennis heeft van verkoop in het buitenland, zodat we niet zelf elke keer opnieuw het wiel hoeven uit te vinden."
Het merk bestaat sinds 2003 en kende de afgelopen twee jaar een gestage groei. Op dit moment heeft The Dutch Design Bakery drie agenten in Nederland. Daarnaast zijn er agenten in Denemarken, Duitsland, Zwitserland en sinds kort in Amerika. Het merk wordt verkocht in ongeveer dertig winkels in het buitenland en zeventig in Nederland. "De groei moet beter om het op lange termijn rendabel te houden", zegt Mulder. "Als klein merk is het moeilijk om het markt te blijven veroveren. Mulder hoopt binnen een half jaar een geschikte partij te hebben gevonden. Zo niet, dan gaat ze zich opnieuw beraden. "Ik wil niet op de zaken vooruit lopen."