Duurzaamheidsbelofte Filippa K blijkt effectief

Duurzaam modemerk Filippa K heeft onderzoek gedaan naar haar klanten en de levensloop van Filippa K kledingstukken. Uit het onderzoek blijkt dat stukken van het merk, dat al meer dan tien jaar actief is als duurzaam modemerk, veel langer gedragen worden dan het gemiddelde aantal keren. Omdat de stukken ook zo vaak gedragen worden, liggen de kosten per keer dragen veel lager dan fast fashion. Dat maakt het merk bekend middels een persbericht.

Het onderzoek werd gevoerd onder 1069 vaste klanten van Filippa K. Daaruit bleek dat de Filippa K klant al ruim vijf jaar klant is van het merk, en 20 procent daarvan al 20 jaar. Van de ondervraagden heeft 83 procent hun kledingstuk al meer dan 75 keer gedragen, terwijl de meeste modestukken slechts ongeveer tien keer gedragen worden. Dat schrijft Filippa K in een persbericht.

”Het initiatief om de survey te doen staat volledig in het teken van onze missie om mensen doordacht te laten kopen. Ik ben trots om te zien dat de draagbaarheid en kwaliteit van Filippa K omhoog is gegaan door de jaren heen en ben blij om te zien dat we de slow fashion belofte ook waarmaken in een steeds snellere mode-industrie,” zegt CEO Kristofer Tonström in het persbericht.

Foto via Filippa K

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN