• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Duurzame ontwikkelingen in de mode-industrie

Duurzame ontwikkelingen in de mode-industrie

Door Trendstop

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Trendstop nodigt lezers van FashionUnited uit om kennis te maken met de nieuwste duurzame ontwikkelingen in de mode-industrie.

Door de pandemie hebben veel merken en retailers hun missies en prioriteiten moeten herzien.
Met de toegenomen vraag naar duurzaam ingekochte producten zullen anderen waarschijnlijk dit voorbeeld volgen en merken als Zalando, Gucci, Veja en Levi’s en tal van non-profits werken allemaal aan de uitbreiding van hun toezeggingen op het gebied van duurzaamheid en eco-learning om gehoor te geven aan deze nieuwe voorkeuren van de consument.

Selectie Duurzame Merken

De nieuwe duurzaamheidseisen van Zalando zijn verplicht voor alle privé labels en partnermerken op de lijst van het e-commerce platform. Met bijna 2000 merken in de boeken heeft het op targets gebaseerde duurzaamheidsprogramma van Zalando mogelijk een positieve impact op een groot deel van de branche.

Sourcing Groen Materiaal

Mango en Levi’s blijven het gebruik van alternatieve en gerecyclede materialen verkennen terwijl het initiatief van Zalando al geleid heeft tot een stijging van 30 procent in het aantal nieuwe producten dat lyocell bevat (vergeleken met dezelfde periode vorig jaar). De eerste Gucci Circular Lines collectie, Off The Grid, pleit voor de regeneratie van materialen en stoffen met minder afval en gebruik van onontgonnen bronnen tot gevolg.

Herstel & Recycle

Ethisch sneakermerk Veja heeft een ruimte van 350 vierkante meter in een voormalige legerkazerne in het centrum van Darwin in Bordeaux geopend waar het een nieuw project, Veja x Darwin, zal lanceren. Het doel van het nieuwe initiatief van Veja is het reinigen, herstellen en recyclen van de schoenen van het merk om afval te beperken en de circulaire economie te steunen. De faciliteit zal gedragen sneakers reinigen en repareren en de onherstelbare sneakers verzamelen en recyclen.

Exclusieve Aanbieding:

Lezers van FashionUnited krijgen gratis toegang tot het Pre-Fall 2020 Key Neutral Colour Direction rapport van Trendstop, met alle onmisbare essentiële tinten uit de Pre-Fall collecties. Klik hier voor uw gratis exemplaar.

Trendstop is een van 's werelds meest vooraanstaande trendadviesbureaus op het gebied van mode en is bekend vanwege zijn inzichtelijke trendanalyses en prognoses. Trendstop.com rekent H&M, Primark, Forever21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L'Oreal en MTV tot zijn klanten.

Beelden via Trendstop

2020-21
Corona
Trends
Trendstop