Edc lanceert jeanslijn Red Rivet
bezig met laden...
Deze maand introduceert Edc een aanvullende premium jeanslijn. De lijn heet Red Rivet wat verwijst naar de rode klinknagel die aan de rechterkant van ieder kledingstuk wordt bevestigd. Met de jeanslijn wil het merk naam maken in het denimsegment. Eerder breidde Edc by Esprit - de oorspronkelijke naam van het merk - de collectie al uit met bodywear en schoenen, maar het aanbod is nog lang niet zo groot als dat van moederbedrijf Esprit.
Tijdens de modevakbeurs CPD in Düsseldorf afgelopen zomer vierde Edc by Esprit de nieuw verworven zelfstandigheid van het merk met een feest. Het merk werd in 1998 opgericht als trendy, jonger zusje van Esprit. In Düsseldorf werd aangekondigd dat Edc geleidelijk van het moederbedrijf zal worden losgekoppeld, zonder daar overigens een tijdsbestek aan te verbinden. Edc krijgt een eigen hoofdkantoor en in de toekomst ook meer eigen winkels.
De eerste collectie van Edc Red Rivet bevat voornamelijk donkere, ruwe denim van hoge kwaliteit. Het aanbod omvat broeken, rokken, vesten, jurken, jassen en jacks. Vanaf december 2007 wordt het aanbod uitgebreid met T-shirts, sweaters en bloezen. Volgens het persbericht wordt gestreefd naar een minimalistische, nette look met een fleugje glamour. Verkoopprijzen van broeken variëren van €89,95 tot €109,95 en van T-shirts van €39,95 tot €59,95. De collectie zal in de eigen Edc-winkels worden verkocht en ook via de groothandel aan multibrand stores worden aangeboden.