Een gloednieuw merk
bezig met laden...
De lancering van een nieuw merk is altijd spannend. Hoe combineert het in de winkel, wat verkoopt en wat helemaal niet en hoe reageert de klant?
Wicked is het eerste eigen dameslabel van de Nederlandse DH International Fashion Group. Het bedrijf, dat al ruim tien jaar zeer succesvol is in de private label business, presenteerde het gloednieuwe label eind maart bij de trendy modewinkel Valetta in Haarlem. FashionUnited was erbij en noteerde de eerste reacties op het nieuwste en kleurrijkste merk van Nederland.
Van ontwerp...
De lancering van Wicked is een feest voor modeontwerpster Dorette Hibbert. Als ontwerpster voor een bedrijf dat vooral onder private label produceert zag zijn haar creaties al met verschillende merknamen in de winkel hangen. Nu krijgt zij zelf alle lof. "Wicked is vooral 'anders' dan andere merken," zegt zij. Met maandelijks nieuwe leveringen wordt een gevarieerd beeld gepresenteerd dat opvalt met verrassende en trendy ontwerpen. Pasvorm en kwaliteit zijn belangrijk voor Dorette. Haar favoriet? "De zachtgroene, geborduurde zomerjurk, omdat iedere vrouw die aan kan. Het ontwerp is eenvoudig, maar de borduursels maken 'm toch heel apart."
... naar winkel ...
Volgens Evelyne Wittebrood sluit Wicked goed aan bij andere merken als 10 Feet en Sinéquanone die ook in haar winkel verkrijgbaar zijn. Maar het nieuwe label springt er toch uit dankzij de eigenzinnige en funky vormgeving. Zij is dan ook zeer tevreden met haar nieuwe aanwinst. "Dorette ken ik al langer en ook haar creaties vond ik altijd mooi. Toen ik hoorde dat zij ervan droomde een eigen merk te beginnen heb ik meteen gezegd dat ik de eerste wilde zijn die het zou verkopen." Toen Evelyne de collectie zag was zij meteen enthousiast. "Het merk is sportief maar toch heel vrouwelijk en de pasvorm is perfect. Ook de reacties van mijn klanten zijn veelbelovend."
... tot klant.
Klanten Mijke (28) en Karianne (29) zijn inderdaad enthousiast over het nieuwe merk en zij tonen vrolijk hun aankopen. De voorkeur van de dames ging uit naar de sexy bikinishorts in kleurige prints. Mijke: "Ik vind het vooral leuk omdat Wicked exclusief is. Hoewel ik net in de winkel hoorde dat ze gaan uitbreiden. Ik heb het merk gekocht omdat het nieuw is en dat is een stuk aantrekkelijker dan om kleding te kopen die iedereen draagt. Bovendien is het merk niet zo duur." Dat ze bij hun eerste aanschaf ook nog een knalroze tas cadeau kregen maakte het feest compleet.