• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Een Nieuwe Visie op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Een Nieuwe Visie op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Op dinsdag 2 oktober 2001 wordt in Het Vechthuis te Utrecht het congres "Een Nieuwe Visie op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen" gehouden. Het congres komt voort uit een samenwerking van het OOC-fonds (Opleidings- en ont-wikkelingsfonds voor de confectie-industrie), LIFT group (Advies- en deskundigheids-bevordering voor de textiel- en modebranche) en Modint, Ondernemersorganisatie voor mode en interieur. Zij hebben de krachten gebundeld om de branche te informeren over de positieve invloed die de zorg voor people en planet, ondanks de kosten, per saldo heeft op de ondernemingswaarde.

Bedrijven worden steeds meer gescreend op ecologische en sociale punten, voordat men met de andere partij in zee gaat. Ook de kleding- en textielbranche is zich hiervan terdege bewust. Zes sprekers belichten de kansen en wegen om de organisatie en het productieproces zodanig in te richten dat de toets van share- en stakeholders én de samenleving wordt doorstaan. Niet alleen ver weg, maar juist ook dicht bij en vooral binnen de eigen organisatie.

Inleidingen worden gehouden vanuit de optiek van de kledingbranche, trendwatchers, integriteitsmanagement, maatschappelijke organisaties en communicatie deskundigen. Onder leiding van de dagvoorzitter, emeritus hoogleraar prof. dr. Anne van der Meiden, wordt gedurende het congres de meningsvorming van de deelnemers getoetst aan de hand van prikkelende stellingen. In de gehele kleding- en textielbranche bestaat nu al grote interesse voor het congres.

lift