• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Eerste beelden Under Armour Sportswear online

Eerste beelden Under Armour Sportswear online

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Under Armour heeft de eerste beelden van haar nieuwe premiumlijn Under Armour Sportswear (UAS) gelanceerd. De foto’s die op de website van het merk te zien zijn, geven een preview van de nieuwe collectie die op 15 september zal worden gepresenteerd met een show tijdens New York Fashion Week.

De collectie zal uiteindelijk 110 items omvatten en zal onmiddellijk na de show verkrijgbaar zijn bij warenhuis Barneys en e-tailer Mr Porter. De Belgische designer Tim Coppens was verantwoordelijk voor het ontwerpen van de nieuwe lijn, Under Armour senior vicepresident Ben Pruess is verantwoordelijk voor de lancering van de lijn. In een interview met Women’s Wear Daily (WWD) laat Pruess weten dat deze collectie een “nieuw en uniek” gat in de markt vult. “UAS is modern; Amerikaanse sportmode in zijn meest pure vorm.” De premium lijn is volgens de vicepresident typisch Under Armour, “maar dan met een moderne twist”

UAS bestaat voor 60 procent uit mannenmode en voor 40 procent uit mode voor dames. Enkele items die kunnen worden verwacht, zijn een polyester bomberjack met legerprint, katoenen leggings en een joggingbroek van merinowol. Prijzen zullen ongeveer liggen tussen de 129 dollar (115 euro) en 299 dollar (267 dollar), al zijn er ook enkele speciale items met een hogere prijs. Behalve bij Barneys en Mr Porter kunnen consumenten uiteindelijk ook terecht bij drie eigen winkels van Under Armour voor de UAS collectie. Het gaat om de winkels in New York, Boston en Chicago. Volgend seizoen moet de lijn ook worden uitgebreid naar Azië en Europa, aldus Pruess.

Beeld: Under Armour US website

Tim Coppens
Under Armour
Under Armour Sportwear