• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Einde aan kluwen van draden Unisoft biedt retailer alle diensten via één netwerk

Einde aan kluwen van draden Unisoft biedt retailer alle diensten via één netwerk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

De huidige situatie Het is algemeen bekend dat retailers veel verbindingen in hun winkel hebben. Naast de telefoon kwamen er immers steeds meer diensten die op de een of de andere manier met de buitenwereld een verbinding wilden maken om iets te melden of iets te ontvangen. Denk aan bijvoorbeeld het elektronisch betalen en het automatisch melden van een inbraak. In die laatste situatie is het meestal vals alarm en moeten retailers voor niets hun bed uit.

Ook winkelautomatisering had tot gevolg dat de kassa een verbinding nodig had om de kassa uit te kunnen lezen en te voorzien van nieuwe informatie. Tegenwoordig hebben retailers ook verschillende media in de winkel, zoals muziek - die een satellietverbinding nodig heeft of een snelle ADSL lijn - en video op ondermeer plasma schermen. Dit laatste wordt instore communication of ook wel Narrow Casting genoemd.

Conclusie is dat de retailer van vandaag te maken heeft met onoverzichtelijke verbindingen in de winkel. Hij kampt met meerdere aanspreekpunten, talloze verschillende rekeningen en hoge kosten. Als er ergens een storing optreedt, dient de ondernemer eerst uit te zoeken wie hij moet bellen om het probleem weer verholpen te krijgen, wat tot veel irritatie leidt. Unisoft heeft goed naar haar klanten geluisterd en in samenwerking met Enertel een nieuw product ontwikkeld die aan deze kluwen van draden een einde gaat maken.

Samenwerking met Enertel Unisoft biedt retailers in samenwerking met Enertel de mogelijkheid alle diensten over één verbinding te laten lopen: van telefoneren, internet, datacommunicatie met de kassa, pinnen, muziek, video, TV, camerabewaking tot aan alarmmeldingen. Retailers wordt een volledige service tegen een zeer scherpe prijs geboden. Vierentwintig uur per dag, zeven dagen in de week houden specialisten in de gaten of alles goed gaat. Mocht er iets mis zijn, dan is het al opgelost voor de retailer het in de gaten heeft.

De belangrijkste mogelijkheden van het Total RetailNet

Internet toegang Total RetailNet is een virtueel privé-netwerk (VPN). Dat wil zeggen dat het datanetwerk volledig voor derden afgeschermd is en via een firewall een veilige verbinding maakt met het internet. Het bedrijfsnetwerk en internetverkeer is beschermd tegen indringers en eventueel misbruik. Het virtueel privé-netwerk koppelt meerdere bedrijfsnetwerken of bedrijfslocaties op een veilige manier rechtstreeks aan elkaar, zonder gebruik te maken van het publieke Internet. Total RetailNet garandeert een permanente, supersnelle breedbandige internetverbinding. Hiermee zijn organisaties 24 uur per dag on-line en profiteren zij van onbeperkt surfen, informatie downloaden en e-mailen. Bovendien kunnen meerdere computers tegelijk via dezelfde Internetverbinding gebruikmaken van het internet. Het beheer van de dienst en het onderhoud van de router op locatie is inbegrepen.

Telefoneren over internet: Voice over IP De kwaliteit van Voice over IP is de laatste tijd enorm verbeterd en ligt op hetzelfde niveau als het bellen via het bestaande telecomnetwerk. De implementatie van Voice over IP heeft ondermeer het voordeel dat telefonie en data gebruik maken van één overzichtelijk netwerk. Het netwerk wordt volledig gemanaged. Dat wil zeggen dat het volledig beveiligd is en beheerd wordt. De lijnen worden gemonitord, maar retailers kunnen de operationele ondersteuning aan medewerkers zelf eenvoudig uitvoeren. Een centrale server bestuurt de telefoonfuncties van de gehele organisatie. Op die manier zijn traditionele telefooncentrales op iedere vestiging overbodig. Daarnaast wordt niet alleen het beheer eenvoudiger, met Voice over IP wordt ook telewerken (thuiswerken) eenvoudig. De telefoon thuis is onderdeel van het VPN en wordt door de centrale op dezelfde manier behandeld als een toestel binnen de kantoormuren. Tenslotte zorgt Voice over IP voor een besparing op telefoonkosten. Met Total RetailNet kunnen retailers zonder kwaliteitsverlies goedkoop telefoongesprekken voeren over de breedbandverbinding. Zo wordt het mogelijk kosteloos te bellen met een andere vestiging of met telewerkers. ISDN-abonnementen kunnen worden opgezegd.

Pinnen over internet: Pin over IP Pin over IP is een dienst waaraan het afgelopen jaar met Enertel hard aan is gewerkt. Enertel is ook als eerste in Nederland door Interpay gecertificeerd om elektronische betaaltransacties via het IP-protocol af te wikkelen. Pin over IP is aantrekkelijk voor grote én kleine retailers. Met name kleine retailers hebben de afgelopen jaren de hoofdprijs betaald wat betreft het elektronisch betalen. Pin over IP is voor hen hét alternatief voor de huidige manier van pinafhandeling. Er is geen investering nodig - het pinnen gaat over de bestaande breedband - en er wordt stevig bespaard op het telefoonabonnement en- verkeer. Bij Pin over IP is alleen sprake van een all-in tarief per transactie. Pilots hebben uitgewezen dat minimaal een halvering van de netwerkkosten makkelijk te realiseren is. De pintransactie zelf verloopt zeer snel, is veilig en betrouwbaar. Ook het onderhoud op de pinterminals en kassa kan door Unisoft worden verzorgd.

Remote support/backup: support en backup mogelijkheden op afstand

Via Total RetailNet is het eenvoudig om remote support te verlenen. Wij kunnen retailers optimaal ondersteunen door op deze manier updates te verstrekken en onderhoud te verrichten. Het uitvoeren van remote back-ups is eenvoudiger, veiliger én goedkoper dan dit in eigen beheer te regelen. Bedrijfskritische gegevens worden beschermd en ondernemers worden in staat gesteld tot 60% op de back-up procedure te besparen.

Instore Media: communicatie en muziek binnen de winkel Unisoft Retail Solutions bracht dit voorjaar haar instore communication oplossing op de markt. Door het plaatsen van bijvoorbeeld klantenschermen bij de kassa of LCD-/Plasmaschermen en informatiezuilen in de winkel worden klanten geïnformeerd, geëntertaind of gestimuleerd om producten te kopen. Retailers kunnen via Total RetailNet ondermeer promotionele acties lanceren of prijzen aanpassen. Zij kunnen zich hierbij richten op één specifieke winkel of één specifieke klantengroep. Zowel uit de praktijk, als uit wetenschappelijk onderzoek, blijkt dat mensen sneller een aankoopbeslissing nemen als ze in de juiste stemming worden gebracht met passende muziek. Door samenwerking met muziekpartners kunnen wij via verschillende eigentijdse internettoepassingen tevens muziek in winkels verzorgen.

Alarm & beveiliging: zorgeloos ondernemen Total RetailNet is geschikt voor het afhandelen van inbraak- en brandmelders. Bestaande IP-camera's voor het tellen van klanten en het bestrijden van interne criminaliteit kunnen ook op Total RetailNet worden aangesloten.

Samenvattend biedt Total RetailNet retailers alle diensten op één netwerk tegen een zeer gunstige prijsstelling. Daarnaast is een ander belangrijk voordeel dat zij slechts één aanspreekpunt hebben.

Unisoft biedt retailers een totaaloplossing van planning, inkoop, logistiek, verkoop, EDI tot aan uitgebreide managementinformatie. Unisoft is onderdeel van de RetailVision Group; één van de leidende internationale aanbieders van oplossingen voor retailorganisaties in de non-food sector.

Unisoft