ellesse® terug op Nederlandse markt
bezig met laden...
Kledingmerk ellesse® zal in het voorjaar van 2006 een comeback maken op de Nederlandse en Belgische markt. In de jaren zeventig en tachtig was ellesse® vooral bekend in de tennis- en skiwereld. De rechten van het kledingmerk zijn sinds kort in handen van Leomil Europe.
Leomil is opgericht door de Nederlandse zakenman Leo Milhado, die veertig jaar geleden startte als importeur van Franse en Italiaanse kwaliteitsschoenen. Tegenwoordig houdt de Leomil Group zich bezig met de marketing en distributie van grote schoen- en kledingmerken in Europa en het Verre Oosten. Deze activiteiten zijn ondergebracht in Leomil Fashion, Leomil Europe en Leomil Far East.
De naam ellesse® komt van L.S., de initialen van de Italiaanse kledingontwerper en sportliefhebber Leonardo Servadio, die het merk in 1959 oprichtte. Oorspronkelijk gericht op skikleding, breidde het in 1975 uit naar tenniskleding. Ellesse® maakte naam door sponsor te zijn van tennissterren op het hoogtepunt van hun carrières. Zo droeg Boris Becker ellesse® toen hij voor de eerste keer Wimbledon won. De nieuwe collectie voor de zomer van 2006 zal een moderne draai geven aan dit roemruchte tennisverleden.
Eigenaar van ellesse® is het Britse concern British Pentland Group. Pentland raakte bekend met merken als KangaROOS, Lacoste, Mitre, Speedo en Berghaus. De onderneming heeft zijn oorsprong in de schoenenindustrie, maar is inmiddels toonaangevend in mode, sport en outdoor.