• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Erotiek in de ban

Erotiek in de ban

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

De erotiekmoeheid verspreidt zich verder. Niet alleen kondigde de Bijenkorf deze week in het Algemeen Dagblad aan dat het stopt met de verkoop van erotische attributen, maar ook op internet is de eerste anti-erotiekactie genomen: Google weigerde een advertentie van lingeriebedrijf Pampered Passions voor de Europese advertentiemarkt. In de advertentie poseerde een vrouw in een sexy kerstoutfit om mannen aan te sporen verleidelijke lingerie te kopen voor hun partners. Google weigerde de advertentie omdat die in de categorie 'adult content' zou vallen. Opmerkelijk is dat dezelfde advertentie wel is goedgekeurd in de Verenigde Staten, dat in Europa juist bekendstaat wegens zijn behoudendheid.

De Bijenkorf stopte de verkoop van erotische artikelen. Volgens een zegsvrouw hebben bij het besluit de verkoopcijfers en negatieve reacties van klanten een rol gespeeld. Afgelopen voorjaar werd het eerste teken van erotiekmoeheid gegeven door de ChristenUnie, die in de Telegraaf protesteerde tegen een poster van lingeriebedrijf Hunkemöller in Utrecht.

erotiek