Expansiedrift bij New Yorker
bezig met laden...
In Rotterdam is de nieuwste winkel van Duitse retailer New Yorker geopend. In het winkelcentrum Zuidplein was er tijdens de opening een gastoptreden geregeld van rapper Jay Colin. Het 580 vierkante meter oppervlakte van de winkel was dan ook goed vol. Met de opening van deze winkel zijn er momenteel twee winkels van de retailer in Nederland. Maar als het aan New Yorker ligt zal dat niet lang meer duren. De modeketen wil binnen vijf jaar 22 nieuwe winkels openen in Nederland en dan voornamelijk op A1 locaties in de grote steden.
Het gaat momenteel hard voor New Yorker. Eind vorig jaar kreeg de keten in Cannes de Mapic Award voor beste retailketen voor kleding en accessoires van het jaar 2005. New Yorker is daarmee de eerste Duitse retailer die deze prijs ontvangt. Reden voor de prijs waren 'de dynamische internationale expansie, het innovatieve bedrijfsmodel, hoogstaande kwaliteit van klantenservice en de inventieve bedrijfsstrategie.' Ketens als Zara, Mango, Massimo Dutti en Foot Locker gingen de New Yorker in eerdere jaren al voor.
Terwijl veel retailers momenteel te kampen hebben met lage verkoopcijfers gaat het met New Yorker juist erg goed. Met een verkoopgroei van 20 procent ten opzichte van 2004 en een forse uitbreiding van haar netwerk heeft New Yorker weinig reden tot klagen. Daarnaast heeft de retailer plannen in 2006 100 nieuwe winkels te openen in nieuwe afzetgebieden zoals Litouwen en Estland. Momenteel heeft New Yorker 416 winkels in 14 Europese landen, waaronder België, Kroatië, Rusland en Zwitserland.
New Yorker richt zich op mannen en vrouwen tussen de 14 en 29 jaar en belooft trendy kleding tegen lage prijzen. Onder de merken van New Yorker vallen onder andere 'Fishbone', 'Fishbone Sister' (sport&streetwear) en 'Amisu'.