• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Explosieve groei in verkoop van naadloos ondergoed

Explosieve groei in verkoop van naadloos ondergoed

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In navolging van het Britse mannenondergoed nu ook positieve berichten uit de Italiaanse damesondergoed- en kousenindustrie. Het Italiaanse CSP International Group, onder meer bekend van merken als Oroblu, Star Way, Sanpellegrino, Le Bourqet, Bomo en Lepel, heeft een netto winst geboekt van 927.000 euro tegen een netto verlies van 3.7 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar.

De winststijging is vooral te danken aan een explosieve groei - 65% ! - in de verkoop van naadloos ondergoed. Het bedrijf begon in 2000 met de productie van naadloos ondergoed en inmiddels genereert dit segment 32.9% van de concernomzet. De totale verkoop steeg met 5.8% over de eerste helft van dit jaar naar 75.3 miljoen euro.

Ook de verkoop Franse kousen merk Le Bourqet steeg met 3.7% naar 16.6 miljoen Euro. Het Poolse merk Sanpellegrino boekte geen veranderingen. De totale verkoop van het recent aangekochte merk Lapel staat op 13.7 miljoen euro en zal naar verwachting vooral in de tweede helft van dit jaar gaan groeien.

Ondergoed