Het aantal kledingaankopen via internet is in Europa flink gestegen. De stijging is zelfs zo groot dat Europeanen voor het eerst meer kopen via internet dan Noord-Amerikanen. Dat is gebleken uit een onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau GartnerG2. Naar verwachting zullen Europeanen dit jaar meer dan 15,8 miljard dollar uitgeven via het net. Dat is een stijging van 75 procent ten opzichte van vorig jaar.

Noord-Amerikanen blijven achter met 15,7 miljard dollar. Verwacht wordt dat er in 2002 wereldwijd 50 procent meer aankopen via internet zullen worden gedaan en wel voor een totaalbedrag van 38,2 miljard dollar. In Groot-Brittannië, Japan en Frankrijk is de handel verdubbeld in vergelijking met 2001. Volgens GartnerG2 zijn met name kerstaankopen verantwoordelijk voor de flinke omzetstijging via internet. Het onderzoeksbureau laat weten dat vooral kleding- en speelgoedfabrikanten van de stijging profiteren.

 

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN