FAB voorlopig afgeblazen
bezig met laden...
De tweede editie van het FAB mode- en beautyevenement is afgelast. De consumentenbeurs die in december in de Amsterdamse RAI zou plaatsvinden gaat niet door vanwege de afwachtende houding van enkele grote merken. De organisatie, FAB is een initiatief van Telegraaf Expomedia Events, hoopt dat het evenement in de toekomst in een andere vorm zal terugkomen. Eventcoördinator Merel Bunnik: "Vorige week is de beslissing genomen. De aandeelhouders vonden het financieel risico te groot worden, omdat een aantal grotere cosmetica- en modemerken de definitieve toezegging bleven uitstellen. Het gaat om merken die men op een dergelijk evenement wel verwacht. Die er gewoon bij moeten zijn. Aan de bezoekers ligt het niet, die zijn er klaar voor." Bunnik benadrukt dat hoewel de reacties op het FAB-event vorig jaar wisselend waren, er overwegend wel positief is gereageerd. Onder exposanten die opnieuw hadden ingetekend is de teleurstelling over de afgelasting groot, zo vertelt de coördinatrice die de afgelopen week iedereen persoonlijk heeft gebeld om ze van het nieuws op de hoogte te stellen. De komende periode gaat de organisatie met mediapartners en exposanten in gesprek om te bepalen wat voor alle partijen de ideale vorm zou zijn voor het evenement. Hoe FAB er in de toekomst uit zou kunnen zien, kan Bunnik nu dus nog niet zeggen. "Ik geloof er in. De uiteindelijke invulling kan op veel verschillende manieren. Om te bepalen welke manier de beste is, moeten we nu heel goed gaan luisteren naar de markt." De organisatie realiseert zich dat het wanneer het terugkomt, het evenement wel in een klap helemaal goed moet zijn.