• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Failliet Haburi.com maakt doorstart onder Freshtex

Failliet Haburi.com maakt doorstart onder Freshtex

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

De internet outlet-store Haburi.com heeft begin deze maand faillissement aangevraagd en haar domeinnaam verkocht aan serviceorganisatie Freshtex. "De belangrijkste reden voor de faillissementsaanvraag is de aanhoudende fraude van klanten - vooral het terugboeken van betalingen - waarmee Haburi te kampen had. Dit maakte het onmogelijk om de bedrijfsvoering in deze vorm voort te zetten", aldus Mark Andersen, CRM manager bij het Deense bedrijf.

De activiteiten van Haburi.com worden nu onder Freshtex gecontinueerd, zij het in een afgeslankte vorm. Op maandag 17 maart zal een nieuwe internet-shop worden geopend onder dezelfde naam, zo laat Andersen weten. De shop zal worden aangestuurd vanuit Duitsland, waar ook het hoofdkantoor van de serviceorganisatie gevestigd is. De operationele activiteiten van Haburi.com blijven ongewijzigd in Copenhagen.

Andersen heeft het volste vertrouwen in de doorstart van Haburi. "Met een sterke partij achter zich zoals Freshtex, is Haburi in uitstekende handen. Bovendien zal gebruik worden gemaakt van een nieuw betaalsyteem dat eerder genoemde fraude vrijwel onmogelijk maakt."

Financiële details van de overname kon Andersen nog niet geven. Wel liet hij weten dat Haburi over 2002 een omzet van 50 miljoen kroon (6,8 miljoen euro) heeft geboekt en dat sinds de oprichting, vijf jaar geleden, ruim 238 miljoen kroon (32,6 miljoen euro) aan kapitaal in het internetbedrijf is geïnvesteerd.

Haburi.com, dat op 3 maart jl. faillissement heeft aangevraagd, werd in 1999 opgericht. Het Deense internetbedrijf grossierde online in hippe merkkleding van merken als DKNY, Calvin Klein en Dolce Gabbana. Het bedrijf bood producten van het voorgaande seizoen tegen lage prijzen. Van de 29 mensen die werkzaam waren bij het internetbedrijf, zijn er 20 hun baan kwijtgeraakt.

Freshtex is een serviceorganisatie voor de textielsector. Het bedrijf maakt deel uit van de Alt-Group, dat zijn wortels heeft in een stomerij die in 1954 werd geopend. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 3000 werknemers wereldwijd.

Haburi