FashionUnited Event 'positief en constructief'
bezig met laden...
De derde editie van het FashionUnited Event heeft meer dan 1000 bezoekers getrokken. Het vakevenement dat plaatsvond in het WFC in Amsterdam, stond in het teken van 'Overleven of uitblinken in fashion'. Modeprofessionals konden deelnemen aan een congres over het belang van (elektronische) samenwerking tussen retailers en leveranciers. Daarnaast waren een bedrijvenbeurs en verschillende workshops georganiseerd. Frans van Engelen van de Hoogenbosch Fashion Group zei na afloop: "Ik heb het event als positief en constructief ervaren. Er was een goede balans tussen de presentaties en tevens ruimte tot gesprek met aanbieders van producten en diensten. Het brede scala aan aanbieders maakte het, in combinatie met de presentaties, tot een dagvullende en nuttige tijdsbesteding. Ik heb verschillende nieuwe mogelijkheden en toepassingen kunnen ontdekken waarvan ik de toekomst mogelijkheden zie om deze te kunnen gebruiken."
Hoewel het belang van samenwerking tussen leveranciers en retailers al geruime tijd op de agenda staat, bleek het congresthema nog lang niet achterhaald. (zie ook: 'Detaillisten en leveranciers opgelet!')
FashionUnited heeft 53 bedrijven bereid gevonden om aan het evenement mee te werken. Het merendeel stond met een stand op de bedrijvenbeurs, die naast het congres kon worden bezocht. Hier presenteerde zich een divers aantal bedrijven, van leveranciers van kluizen tot automatiseringsspecialisten, waarvoor de modebranche de belangrijkste doelgroep is. Michiel Wehmeijer van Qurius was tevreden over het aantal bezoekers c.q. prospects dat hij op het event gesproken heeft.
Naast congres en bedrijvenbeurs was een tiental workshops georganiseerd, die op de beursvloer plaatsvonden. Goede Waar & Co presenteerde hier onder meer het project 'Katoen moet je zo doen' en de resultaten van een onderzoek dat de Universiteit van Wageningen heeft gedaan naar de productie van biologisch katoen. (zie ook: 'Biologische katoen goed alternatief')
Bij het FashionUnited Event gaat het vooral om praktische zaken in de bedrijfsvoering en niet zozeer om collecties of trends, maar deze editie was ook voor een modische noot gezorgd. Op de beursvloer vond een fotoshoot en een modeshow plaats. Samengevat kan worden gezegd: een "prima event" met "goede sprekers" (Harry Bijl, Clous Mode) en "interessante discussies" (Peter Kruip, Esprit).
Voor een schriftelijke weerslag van de presentaties en casestudy's tijdens het event kunt u terecht op www.fashionunited.nl/event