• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • FCUK choqueert VS

FCUK choqueert VS

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Amerikaanse Federated Department Stores Group, eigenaar van 460 winkels, bant FCUK uit haar rekken. De groep kwam tot deze beslissing doordat de conservatieve Amerikaanse Familie Vereniging bezwaar maakte tegen de nieuwe parfumreclame van het Britse merk.

In verschillende jongerenbladen verscheen vorige maand de FCUK advertentie. Deze bestaat uit de spreuk: "Scent to bed" en een foto van twee halfontklede jongeren. Onder een flapje met het opschrift "Open here to try FCUK her" is het nieuwe parfum te ruiken.

Het parfum is speciaal ontwikkeld voor tieners en de reclame zal bij deze groep zeker de aandacht trekken. Hun ouders vinden de campagne echter totaal ongeschikt. En zij schijnen een aardige vinger in de pap te hebben: Amerikaanse warenhuizen zien blijkbaar in hen de grootste kopers.

De ban betekent voor FCUK dat álle producten van het merk niet meer verkrijgbaar zullen zijn in Bloomingdales en Macy's, twee zeer grote Amerikaanse warenhuizen. Het merk speelde al eerder met de quasi-dubbele betekenis van haar logo, maar kreeg daarbij nooit eerder te maken met dergelijke strenge maatregelen.

FCUK