• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • FCUK off

FCUK off

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

FCUK. De initialen van French Connection uit de UK waren spraakmakend en zeer succesvol in de verkoop. Maar niet langer zal de term 'fcuking' gebruikt worden. French Connection start volgende maand een nieuwe advertentie campagne, kosten 3 miljoen pond, die gepaard zal gaan met - let op - helemaal geen logo.

Het FCUK-label raakte een beetje over de top, dat bleek onder andere uit de daling van de waarde van aandelen. In de nieuwe campagne wordt gewerkt met een aantal verschillende zinnen, zoals 'Don't make us say it' en 'Something beginning with F'. De advertenties worden omschreven als 'satire op advertenties'. Het is waarschijnlijk voor het eerst in de geschiedenis van de reclame dat een bedrijf zo nadrukkelijk 'het niet aandurft' de eigen naam te noemen.

Tot de campagne behoort ook een één minuut durend filmpje voor TV en bioscoop waarin in denim geklede jongeren door de woestijn rijden en een voice-over ondermeer vraagt 'Where do you think you're going?' en als laatste voor het scherm op wit gaat 'Don't you hate being influenced by the great big offensive logo at the end?'

De FCUK campagne leverde 27 klachten op bij de Britse reclamecode commissie sinds de lancering in 1997. Vorige maand nog kreeg de French Connection de opdracht haar reclamecampagnes voorafgaand aan de publicaties te laten zien en dat voor de komende twee jaar.

FCUK