Ferrari brillen als warme broodjes over de toonbank
bezig met laden...
Een Ferrari bril ter waarde van €9750 is in een winkel in Sittard maar liefst zeven keer over de toonbank gegaan. Opticien Leo Gijsen had van de zestig exemplaren die er wereldwijd van de bril te koop waren negen ingekocht. Twee heeft hij nog in zijn winkel, maar de opticien laat weten niet bang te zijn dat hij die niet zal verkopen. In totaal werden in Nederland veertien van de zestig brillen verkocht. De brillen zijn geproduceerd door de Italiaanse brillenfabrikant Marcolin, die sinds twee jaar de licentie heeft voor het fabriceren van de brillen van Ferrari. Andere merken die hun brillen door Marcolin laten maken zijn onder andere Tom Ford, Cavalli en Replay. Ook maakt Marcolin brillen voor pennenfabrikant Mont Blanc. Isabelle Moës, directrice Benelux van Marcolin, zegt dat het uitzonderlijk is dat een winkel negen exemplaren van de 18 karaat gouden zonnebril in mocht kopen. Maar dat het hoofdkantoor van Ferrari een uitzondering heeft gemaakt voor de winkel van Gijsen. Gijsen had in eerste instantie twee exemplaren ingekocht, maar merkte al snel dat de vraag heel groot was. ”Nadat ik de reactie van klanten had gezien heb ik er nog zeven ingekocht”, vertelt hij. Volgens Moës is Nederland heel ontvankelijk voor exclusieve producten en merken.”In België is er bijvoorbeeld niet één bril verkocht. De overige brillen zijn verkocht in Rusland, Dubai, Italië en de Verenigde Staten”, aldus Moës. De klanten die de brillen hebben aangeschaft waren zeer divers volgens Gijsen. ”Van Ferrarifreaks tot beleggers. Maar ik denk niet dat mensen de bril ook echt gaan dragen.” De zestig brillen die werden gemaakt ter gelegenheid van de zestigste verjaardag van Ferrari zijn ontworpen door Ferrari in samenspraak met Marcolin. De twee bedrijven hebben samen een vintage Ferrari bril (ooit geproduceerd door een eerdere licentiehouder) uitgezocht, en dat oude model nieuw leven in geblazen. De beperkte reeks van zestig stuks zijn genummerd elke bril is ontworpen om een jaar van de geschiedenis van Ferrari te herdenken. Een koffertje in Ferrari-rood gelakt hout maakt het Limited Edition pakket compleet. Op het koffertje zit bovendien een gedenkplaat. Ook bevat het pakket een Ferrari-rode etui. Automerk Ferrari werd in 1947 opgericht door Enzo Ferrari.