• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Forse kwartaalwinst VF Corp

Forse kwartaalwinst VF Corp

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Een uitstekend kwartaal voor VF Corporation. Deze week maakte het Amerikaanse bedrijf een winstgroei van 18 procent bekend voor de drie maanden tot 2 april jl. De stijging is vooral te danken aan de sterke verkoopresultaten van merken als The North Face, Kipling en Vans. VF Corp liet weten dat de winst in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar is opgelopen tot $122.9 miljoen tegen $103,9 miljoen in dezelfde periode vorig jaar.

De omzet is in het eerste kwartaal van 2005 met 9 procent gestegen naar $1,56 miljard. Vooral de 'Outdoor Divisie', waartoe naast de eerder genoemde merken ook JanSport, Eastpak en Napapijri behoren, doet het goed. Daar steeg de omzet met maar liefst 127 procent naar $282 miljoen. Ook de 'Sportwear Divisie', - met Nautica en John Varvatos - liet een plus van 7 procent zien en kwam uit op $152 miljoen.

Jeanswear - met Wrangler, Lee, Maverick, HIS, Riders en Earl Jean - meldde een negatieve groei. De omzet daalde er met 0,14 procent naar $707 miljoen.

VF Corporation heeft nog twee andere divisies: Imagewear en Global Intimates. Onder die laatste vallen lingerie- en ondermodemerken als Vanity Fair, Vasarette en Lily of France. Ook deze kampte met een dalende verkoop van 9 procent naar $227 miljoen tegen $249 miljoen in 2004. Imagewear daarentegen, met merken als Red Kap, Lee Sport en VF Solutions, boekte een verkoopstijging: + 8 procent naar $187 miljoen (was $173 miljoen).

"We zijn buitengewoon tevreden dat wij onze aandeelhouders opnieuw een record kwartaal kunnen presenteren", zei topman Mackey J. McDonald. "Onze Outdoor, Imagewear en Sportwear-divisies hebben stuk voor stuk uitstekende resultaten geboekt. Hieruit blijkt dat de verschillende bedrijfsonderdelen profijt hebben van een beleid dat gericht is op acquisities."

VF