Forse winststijging Tod's
bezig met laden...
Luxe goederen groep Tod's heeft in 2005 een nettowinststijging van 38.7 procent naar €53.4 miljoen gerealiseerd. Oorzaak voor de stijging was een vebeterde belastingspremie en lagere kosten. De jaaromzet steeg 19.5 procent naar €503 miljoen. “Wat het huidige jaar betreft, de positieve signalen van ons retail netwerk in acht genomen en het grote succes van de wintercollecties, ben ik ervan overtuigd dat onze groep aanhoudende omzetgroei zal realiseren en daarmee ook betere marges,” zei groepsvoorzitter Diego Della Valle.
De bruttowinst werd gestimuleerd door lagere devaluatiekosten. Het aantal werknemers werd aangevuld met 94 nieuwe werknemers, daarmee kwam het totaal eind 2005 op 2,176. Ondanks de stijging, daalden de arbeidskosten naar 14.8 procent van de omzet, ten opzichte van 16.1 procent het jaar ervoor.
Tod's investeerde een totaal van €21.4 miljoen in de herinrichting van eigen winkels en in de vernieuwing van logistieke en productiesytemen. De omzet steeg zowel in alle productcategoriën en in alle geographische gebieden. De omzet van het merk Tod's steeg met 20.3 procent naar €288.5 miljoen, terwijl de omzet van het merk Hogan met 23.3 procent naar €126.1 miljoen.
De schoenendivisie is nog steeds de grootste met 62.6 procent van de totale omzet. Lederwaren en accessoires vertegenwoordigden 22.2 procent van de groepsomzet. Ondertussen realiseerde het kleinere merk Fay een omzetstijging van 12.3 procent naar €77.1 miljoen.