French Connection geeft winstwaarschuwing af
bezig met laden...
De Britse modeketen French Connection heeft een winstwaarschuwing afgegeven. Het bedrijf heeft laten weten dat de winkelverkopen sinds september zijn verbeterd, maar niet voldoende om de targets te bereiken. French Connection verwacht nu het lopende boekjaar af te ronden met een bruto winst tussen £11 miljoen en £14 miljoen. Dit resultaat kan echter nog beïnvloed worden door de omzetcijfers die het bedrijf in de kerstperiode in de winkels boekt. Ook de omvang van de leveringen voor het eind van het jaar zijn nog van invloed. De bruto winst die French Connection nu voorspelt is fors lager dan de £20 miljoen tot £25 miljoen waar men eerder op rekende. Topman Stephen Marks zei in een verklaring: "De omstandigheden zijn buitengewoon moeilijk. Consumenten zijn nog steeds erg voorzichtig met hun uitgaven." Marks zei verder dat de veranderingen die French Connection dit seizoen heeft doorgevoerd wel merkbaar vruchten hebben afgeworpen. "Maar we hebben duidelijk nog een lange weg te gaan."
In september van dit haar meldde het bedrijf een bruto winst over de eerste helft van het jaar van £5,1 miljoen. Een forse daling vergeleken met £16,2 miljoen over dezelfde periode in 2004. Ook de omzet was afgenomen van £128,2 miljoen vorig jaar naar £117,9 miljoen over de eerste helft van 2005. In oktober kondigde French Connection aan de bekende 'fcuk' slogan een minder prominente plaats te geven in zijn campagnes en op zijn kleding. De provocerende afkorting is lang niet meer zo populair als bij de introductie in 1997. Volgens kenners hebben consumenten er genoeg van en wordt het 'fcuk' nu als ordinair ervaren, met een fors dalende omzet tot gevolg.