• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Funshoppen populair

Funshoppen populair

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Volgens het Sociaal Planbureau hebben Nederlanders 27 procent van hun tijd over om vrij in te delen. De rest gaat op aan werken, onderwijs, huishoudelijke taken, zorg, verzorging, slapen en eten. Een toenemend gedeelte van deze tijd wordt besteed aan 'recreatief winkelen', of funshopping. Uit onderzoek van GfK in opdracht van MarketingOnline blijkt dat 54 procent van de Nederlanders van 12 jaar en ouder weleens recreatief winkelt. Dit is een even hoog als het percentage mensen dat naar de bioscoop gaat of rommelmarkten en beurzen bezoekt. Funshoppen is het meest populair onder mensen in de leeftijdscategorie van 26 tot 29 jaar. Zo'n 70 procent van deze groep zegt weleens recreatief te winkelen. In de groep 22 tot 26 jaar bedraagt dit 46 procent en in de groep 30 tot 39 jaar 60 procent. Jonge hoog opgeleide vrouwen blijken het liefst recratief te winkelen. Een percentage van 81 procent hiervan doet aan recreatief winkelen. (Bron: Marketing Online)

shoppen