Gabriela Hearst lanceert herencollectie
bezig met laden...
Gabriela Hearst lanceert een mannenlijn. Dit meldt de ontwerper in een interview met de Amerikaanse Vogue.
Grafisch ontwerper Peter Miles, die ook verantwoordelijk is voor het logo van het merk, fungeerde als klankbord voor het ontwikkelen van de herencollectie. Zijn persoonlijke stijl had een grote invloed op hoe de mannencollectie van het merk eruit moest komen te zien, aldus de ontwerper tegenover het Amerikaanse tijdschrift.
De debuutcollectie van de mannenlijn bestaat onder andere uit ruimvallende pakken, T-shirts gemaakt van Japans katoen, handgebreide truien en leren (tennis)tassen. Hearst verklaart tegenover Vogue van plan te zijn twee collecties per jaar te lanceren. Tevens vertelt de ontwerper dat er in de toekomst een herenschoenenlijn op de planning staat.
Gabriela Hearst’s mannelijnlijn wordt verkocht via Mr Porter, Bergdorf Goodman en haar eigen winkel gelegen aan Madison Avenue in New York.
Hearst werd in 2015 opgericht als vrouwenlabel en richt zich op duurzaamheid binnen de luxe industrie. Begin dit jaar nam luxegroep LVMH een minderheidsbelang in het Amerikaanse luxemerk. Gabriela Hearst is genomineerd geweest voor een CFDA-award en voor een International Woolmark Prize.