Het populaire Amerikaanse merk GAP heeft een spectaculaire wereldwijde reclamecampagne ontwikkeld die totaal in tegenspraak is met de norm die op dit moment in Europa heerst. De nieuwe GAP-campagne, waarvoor alle beschikbare media wordt ingezet (televisie, print, abri's, internet, direct mail en natuurlijk in de winkels) weerspiegelt de brede populariteit van het merk dat gedragen kan worden door alle generaties, of je nou 6 jaar bent, of 16 of 60.

Deze aanpak staat lijnrecht tegenover de manier waarop Europese merken zich momenteel presenteren. Aan deze kant van de oceaan kenmerken de doelgroepen in met name de vrouwenmodewereld zich niet zozeer door leeftijden, maar veeleer door mentaliteiten. Steeds meer grote Europese merken zoals Esprit en Mexx spelen daarop in en creeren aparte werelden die bepaalde groepen consumenten aanspreken. Bovendien zetten veel merken steeds vaker de gewone mens centraal. Onderzoeksbureau Spiegel heeft tot nu toe het meest toonaangevende onderzoek gedaan naar de nieuwe vrouwelijke doelgroepen en maakte een verdeling in zeven modetypes: de modefanaat, de soeverein, de spaarder, de intellectueel, de individualist, de modeconformist en de onzekere.

De GAP-campagne, die de titel "For every generation" meekreeg, is opgebouwd rond meer dan 50 prominente persoonlijkheden uit de film-, mode-, muziek-, kunst- en sportwereld. Iedere beroemdheid draagt zijn of haar favoriete jeans gecombineerd met stukken uit de GAP-najaarscollectie. Aan de campagne werkten grootheden mee zoals Willie Nelson, Sissy Spacek, Lauren Hutton, Kris Kristofferson en Wayne Gretzsky. Maar ook hedendaagse sterren als Salma Hayek, Christian Slater, Bill Paxton en Natalie Imbruglia. Buiten de VS en Canada heeft GAP inmiddels winkels in Engeland, Duitsland, Frankrijk en Japan.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN