Gap probeert zijn positie in Europa te versterken. Het Amerikaanse modeconcern is nu op zoek naar Europese ontwerpers om zijn collectie een opfrisbeurt te geven. In Groot Brittannië en Frankrijk kampt Gap met tegenvallende verkoopresultaten. Het concern zoekt ongeveer 35 nieuwe designtalenten. Hun toekomstige werkplek wordt het Europese hoofdkantoor van Gap in Londen.

De aanstelling van een nieuw ontwerpteam maakt deel uit van de nieuwe strategie van Gap. Het concern heeft onlangs aangekondigd de bedrijfsprocessen te gaan decentraliseren. De aankondiging kwam tegelijk met de bekendmaking van het vertrek van Andrew Rolf. Rolf was directeur van de internationale divisie van het bedrijf. De functie verdwijnt. De directeur Europa van Gap, Stephen Sunnucks, die hiervoor directeur was van de Britse retailketen New Look, gaat direct rapporteren aan topman Paul Pressler.

Gap's aanwezigheid in Europa is momenteel nog klein. Het bedrijf heeft 130 winkels in Groot Brittannië en 33 in Frankrijk. Het bedrijf wil de komende paar jaar nog 50 winkels openen in de UK, Frankrijk en Japan. Het betreden van nieuwe markten is afhankelijk van een verbetering van de bedrijfsresulaten.

In januari is de omzet van Gap's internationale winkels met 7 procent gestegen, maar in de 12 maanden tot januari stagneerden de inkomsten. Een jaar eerder daalde de omzet zelfs met 8 procent.

Een nieuw ontwerpteam zou alle collecties voor Groot Brittannië en Frankrijk kunnen ontwikkelen. Het wordt echter waarschijnlijker geacht dat dit team gaat samenwerken met de hoofdontwerpers in de VS. Op dit moment worden alle collecties van de 3000 winkels van Gap in New York gecreëerd.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN