Geddes & Gillmore aanvallend van start
bezig met laden...
Met de opening van zeven winkels, maakt het nieuwe kledingmerk Geddes & Gillmore op een zelfbewuste manier zijn entree op de Nederlandse markt. In augustus openen de eerste vestigingen in Den Haag, Breda en Den Bosch. Binnen een maand zullen ook de winkels in Arnhem, Zwolle, Maastricht en Eindhoven hun deuren openen. Het nieuwe label heeft een agressief groeiscenario in petto. Inmiddels is Geddes & Gillmore al bezig met het werven van personeel voor de overige achttien vestigingen, die binnen een jaar in Nederland moeten openen. Een van deze vestigingen zal gevestigd zijn in Amsterdam. Ook wil het merk binnen een half jaar uitbreiden naar het buitenland. Het is de bedoeling dat dit op dezelfde opvallende manier gebeurt als de introductie in Nederland. Binnen vijf jaar wil Geddes & Gillmore tachtig vestigingen hebben door heel Europa. Het merk richt zich op mensen tussen de achttien en dertig en omschrijft zichzelf als 'lifestylemerk'. Met zowel de kleding en de winkels waarin het verkocht wordt, wil Geddes & Gillmore appelleren aan positieve en vrolijke gevoelens bij consumenten en daarbij een relaxte sfeer oproepen. Om dat te bereiken moet de beleving van het merk voorop staan, en dus wil het merk de winkels op een andere manier inrichten dan de doorsnee winkels in Nederland. De naam voor de kleding is ontleend aan Jack Geddes & Caphy Gillmore, die betrokken zijn bij de oprichting van het label. De marketingdirecteur vertelt dat alle aandeelhouders werkzaam zijn in de modebranche en dat een van hen bij een retailketen bezit.