• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Geen 13e promotieweek lingerie

Geen 13e promotieweek lingerie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Er komt definitief een eind aan de 'Week van de Lingerie'. Vorig jaar dreigde de jaarlijkse promotionele actieweek rond lingeriespeciaalzaken ook al te worden afgeblazen, omdat enkele grote spelers in de branche hun steun introkken. Dankzij hoofdsponsor Libresse kon de 12 e editie van de week in oktober 2005 toch doorgaan, maar in afgeslankte vorm. Bodyfashion Promotion heeft laten weten dat het in 2006 "definitief over en uit" is voor de Week van de Lingerie. "Na 12 jaar blijkt het niet meer mogelijk om voldoende partijen bij de organisatie te betrekken en ieders individuele belangen onder één noemer te brengen in één breed gedragen nationale campagne", zo meldt de organisatie. "De nationale ondermode promotieweek is na veel mooie jaren op een dood spoor beland. Ooit reed er tijdens de Week van de Lingerie een speciale trein door Nederland. Op stations werden modeshows gegeven, tot verrassing van honderden forenzen en de pers." Ook de jaarlijkse 'Nacht van de Lingerie' en de bekendmaking van de 'Lingeriedraagster van het Jaar' waarmee de week ieder jaar werd geopend, kon op veel aandacht rekenen. De titel ging vorig jaar naar Leontien van Moorsel, maar deze opening werd al een stuk minder uitbundig gevierd dan voorgaande jaren. Eerdere titeldraagsters Pia Douwes (2002) en Chazia Mourali (2003) kregen de award nog in bomvolle nachtclubs uitgereikt. Vorig jaar was geen sprake meer van een spectaculaire 'Nacht' met honderden gasten, maar werd een knusse Lingerie Party voor een klein publiek gepresenteerd. "Hoewel van diverse kanten het belang voor een collectief aandachtsmoment voor bodyfashion wordt onderstreept, heeft de Week van de Lingerie voor de branche het eindstation bereikt", zo heeft Bodyfashion Promotion laten weten. "Commercieel komen andere belangen naar voren. Zelfstandige lingeriewinkels verliezen om uiteenlopende redenen hun interesse in De Week en de substantiële sponsors - winkelketens en warenhuizen - geven een andere invulling aan hun marketingcommunicatie. Ondanks de externe financiële steun van Libresse is de steun vanuit de branche te gering om een collectieve activiteit op dezelfde schaal te continueren." De Week van de Lingerie werd in haar hoogtijdagen algemeen erkend als een van de beste promotie-acties binnen de modebranche. Geen andere sector in de branche is tot nu toe in staat geweest om met evenveel succes de handen ineen te slaan. De merknaam Week van de Lingerie blijft beschermd en wordt door Bodyfashion Promotion te 'huur' aangeboden aan ondernemingen uit de bodyfashion branche die zelf een alternatieve Week van de Lingerie willen organiseren.

Week van de Lingerie