• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Geox Q1 omzetstijging

Geox Q1 omzetstijging

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Italiaans schoenen- en modebedrijf Geox heeft voor het eerste kwartaal van het jaar een omzetstijging van 32 procent naar €245.3 miljoen gerealiseerd. De omzet uit schoenen vertegenwoordigt 95 procent van de geconsolideerde omzet. Dit segment zag de omzet met 29 procent stijgen naar €232.5 miljoen ten opzichte van dezelfde periode in 2005. Kledingomzet, met een aandeel van 4 procent, steeg 56 procent naar €10.3 miljoen.

Italië is, met 38 procent of €87.2 miljoen, de grootste markt voor Geox schoenen. De internationale markten genereerden een omzet van €145.3 miljoen, een stijging van 50 procent ten opzichte van vorig jaar. Europe - Italië uitgesloten - vertegenwoordigde 52 procent van de omzet uit schoenen, en steeg 47 procent naar €121.9 miljoen.

Alle distributiekanalen toonden een aanzienlijke groei. Omzet in de thuismarkt werd voornamelijk gedreven door multibrand kanalen. Omzet uit multibrandwinkels steeg van €61.5 miljoen naar €65.2 miljoen. De eigen Geox Shop netwerk genereerde een omzet van €22.1 miljoen, een stijging van 2 procent ten opzichte van het jaar ervoor. In het buitenland concentreerde het bedrijf op de uitbreiding van zowel het multibrand netwerk als van de eigen Geox Shop netwerk, waarvan de omzet respectievelijk met 47 procent en 84 procent steeg.

De brutowinst steeg in het kwartaal met 24 procent naar €85.4 miljoen, terwijl de nettowinst met 16.1 procent toenam naar €52.6 miljoen, met een marge van 21.4 procent. De netto geconsolideerde operationele winst steeg van €97.6 miljoen naar €178.7 miljoen. De stijging is het gevolg geweest van de seizoensgebonden omzet.

“Deze resultaten zijn geheel naar verwachting, en we zijn ervan overtuigd dat deze omzettrend zich zal voortzetten in het tweede kwartaal 2006,” zei oprichter en voorzitter Mario Moretti Polegato. “Voorts zijn we optimistisch over de tweede helft van het jaar gezien de orders voor najaar/winter 2006 een groei van ongeveer 30 procent hebben getoond.”

Geox