• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Glimmende schoenen met linten en ritsen

Glimmende schoenen met linten en ritsen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hoewel vrijwel alle verkopers van de Lelli Kellyschoenen het afgelopen seizoen problemen hadden met de ritsen op de boots, die snel stukgingen, is er in de nieuwe collectie nog geen oplossing voor gevonden. Toch is de verwachting dat Lelli Kelly dit seizoen de kassa opnieuw zal doen rinkelen. Vrijdag 15 juni presenteerden ontwerpster Mariella Attilieni en directeur Attilo Attilieni zelf de ruim 130 ontwerpen waar de nieuwe collectie uit bestaat. In Italië is Lelli Kelly een van de grootste schoenenmerken voor kinderen en ook in Nederland gaan de opvallende schoenen in fuchsia, roze of limegroen met glimmende applicaties als warme broodjes over de toonbank. Dat is in de eerste plaats te danken aan de roze meisjesachtigheid, maar in de tweede plaats aan een goed gekozen reclamecampagne in zowel media die gericht zijn op meisjes, als die welke hun moeders bereiken. De nieuwe collectie bevat dan ook opnieuw een overdaad aan alle tinten roze en glinsterende kralen in de vorm van bloemen. En ook de mediacampagne is wederom weldoordacht; alles wordt gepromoot met advertentiecampagnes op kinderzenders Nickelodeon en Jetix en in een aantal aansprekende damesbladen die hun moeders lezen. De make-up en zonnebrillen voor de jonge klanten waren zo'n groot succes, dat dit charmeoffensief eveneens wordt doorgetrokken; om ook het hart van de moeders te veroveren, geeft Lelli Kelly hen een kookboek cadeau met Italiaanse recepten vol verse ingredënten. In de ontwerpen was er ook veel nieuws. Opvallend nieuw tussen alle zoete kleuren, waren de modellen die zijn uitgevoerd in alleen maar wit, of in wit met gouden accenten. Ook nieuw zijn de ballerina's met linten, die worden bijgeleverd in fuchsia en groen. Met het ritsenprobleem is in de nieuwe collectie vooralsnog geen rekening gehouden. "Het is heel opmerkelijk maar dit probleem hebben we alleen ondervonden in Nederland", zegt ontwerpster Mariella Attilieni erover. "Uit geen van de andere zeven landen hebben we er klachten over ontvangen. We zijn er nog niet uit waar het aan ligt, maar we denken dat het misschien te maken heeft met de manier waarop kinderen hier hun schoenen aan- en uittrekken. Volgend seizoen willen we de ritsen er op een andere manier in bevestigen." Tijdens de presentatie werd al druk georderd; zolang meisjes van glimmende dingen en roze houden, hoeft het merk niet bang te zijn klanten te verliezen aan een haperende rits.

lelli kelly