• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Goed halfjaar voor Van de Velde

Goed halfjaar voor Van de Velde

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Lingeriefabrikant Van de Velde heeft over de eerste helft van het lopende boekjaar een inkomstenstijging van 11% geboekt. In een verklaring zegt het Belgische bedrijf de groei te danken aan het "hoge aantal vervolgorders" in de maanden mei en juni van dit jaar. "De zomercollecties zijn in de winkel erg goed ontvangen en de stijgende verkopen werden ondersteund door verbeteringen binnen het distributiesysteem." In thuisland België en in Nederland en Luxemburg groeide de verkoop met 12%. Frankrijk was goed voor een inkomstenstijging van 11% en in Duitsland werd een groei van 8% geboekt. De overige landen waar Van de Velde de lingeriemerken Marie Jo en PrimaDonna verkoopt waren zelfs goed voor een inkomstenstijging van 15%. De omzet groeide van €47,3 miljoen vorig jaar tot €52,5 miljoen in 2004. De opbrengst van de duurdere Marie Jo collectie steeg maar liefst 14% naar €30,1 miljoen, tegen €26.4 mln over dezelfde periode in 2003. Maar ook het merk PrimaDonna deed het niet slecht. Daar stegen de inkomsten met 8%, van €19,4 miljoen naar €20,9 miljoen. Van de Velde heeft de verwachting uitgesproken dat de groei zal doorzetten en het bedrijf het boekjaar in ieder geval met een lichte omzetstijging kan afsluiten. Van de Velde NV is in de Benelux marktleider met de luxueuze dameslingerie. 


Van de Velde