De Amerikaanse retailer Foot Locker, die gespecialiseerd is in de verkoop van sportschoenen, heeft veel profijt van haar verminderde concentratie op het sportmerk Nike. Dat blijkt wel uit de kwartaalcijfers die het bedrijf deze week presenteerde. Over het afgelopen kwartaal, dat op 3 november eindigde, rapporteerde Foot Locker een netto inkomen van 41 miljoen euro tegen 33 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Als gevolg van het bericht schoten de aandelenkoersen van het bedrijf vervolgens met tien procent omhoog.

Foot Locker heeft ongeveer 3600 sportspeciaalzaken in 14 landen. In Nederland opereert het bedrijf vanuit 37 winkels door het hele land. Foot Locker heeft vooral veel voordeel getrokken uit de verminderde concentratie op het merk Nike. Een analist van Wall Street zei daarover dat het bedrijf meer winst maakt nu het minder Nike verkoopt en zich meer op andere merken concentreert die een veel hogere marge opleveren. Als voorbeelden van sportmerken die een betere marge bieden noemde hij Reebok, Adidas, Puma en K-Swiss.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN