Golfmerk Pringle wordt designerslabel
bezig met laden...
Het Britse bedrijf Pringle, bekend als producent van gebreide artikelen voor golfers, presenteerde deze week zijn eerste designerscollectie. De modeshow, die plaatsvond tijdens de London Fashion Week, vormt het begin van Pringle's nieuwe strategie om in de smaak te vallen bij een internationaal, modieus publiek. Het bedrijf heeft mode-ontwerper Stuart Stockdale aangetrokken om het label populair te maken voor de consumenten van de 21ste eeuw. Pringel volgt hiermee het voorbeeld van Burberry, dat jaren geleden een stoffig merk was en hip werd door een jonge designer en de goedkeuring van beroemdheden.
Stockdale heeft duidelijk voortgeborduurt op het 175 jaar oude archief van Pringle dat in 1815 werd opgericht en populair is geworden als cashmere-merk. Het beeld dat Stockdale op de catwalk liet zien was niet meer zo preuts als voorheen, maar juist geraffineerd en sexy. Stockdale heeft vooral gekeken naar de jaren '50, wat de meest glansrijke jaren van Pringle waren. Hij heeft vormen en modellen aangepast om in de smaak te vallen bij de moderne vrouw. De show vertoonde slanke twin-sets en cirkelrokken die laag op de heup gedragen worden, en die Pringles stijlvolle erfgoed benadrukken.