GURU opent Flagshipstore in Amsterdam
bezig met laden...
Het Italiaanse merk GURU opent in maart 2007 de eerste GURU flagshipstore in hartje Amsterdam aan de Leidsestraat. De store met een oppervlakte van 200m2 is ontworpen door de Italiaanse architect Duccio Grassi. Duccio Grassi is wereldwijd bekend om zijn buitengewoon innovatieve design op het gebied van retail. Duccio ontwerpt voor een groot aantal boutiques, showrooms en kantoren binnen de MAXMARA FASHION GROUP (Marina Rinaldi, Max & co, Penny Black, Ibleus.) die gesitueerd zijn in de meest exclusieve straten in de hoofdsteden: London (Old Bond Street), Parijs (rue St. Honoré, Rome (via Condotti) Madrid (Calle Serrano), Moscow (Gum Dept. Stores), Tokyo (Omotesando). Daarnaast heeft Duccio ook voor vele restaurants, coffeeshops en juweliers wereldwijd design op zijn naam staan. Het doel van GURU is duidelijk: GURU wil blijven groeien en het merkimago blijven versterken door het ontplooien van sterke en solide retail- activiteiten. Dit is de reden waarom GURU dan ook Monobrand stores opent in Italië en in het buitenland. Onlangs heeft GURU haar eerste winkels geopend in Bologna, Antwerpen, Rome, Tokio, Dubai, Parma en Milaan. Het creatieve retailconcept reflecteert perfect de 'spirit' van GURU en zorgt voor een balans in stijl, design, kwaliteit en functionaliteit. Het is zeer innovatief en eclectisch. Er wordt gebruik gemaakt van natuurlijke materialen, neutrale- en schitterende kleuren. Een modern gevoel geïnspireerd door retro. Dit is een 'sophisticated' manier om met ruimte om te gaan. Het is pure rijkdom waarmee GURU haar wereld presenteert. Na de succesvolle opening van de GURU store in Antwerpen mag Amsterdam zeker niet ontbreken in het rijtje van hotspots wereldwijd. De opening van de store zal dan ook niet ongemerkt gaan. De 'GURU World' laat een bepaalde attitude zien, een manier van leven, een unieke droom die uitkomt, een opening die zich een weg baant door de vergane kleuren van de realiteit: 'Who's not charmed, does not belong to it' GURU Van madeliefje tot totaalbeeld, van lokaal succes naar een Internationaal distributienetwerk, en van een eenvoudig idee naar een gestructureerde marketing benadering; kortom GURU. Het GURU madeliefje heeft zich ontwikkeld naar een tijdloze stijl. GURU is opgericht door Matteo Cambi- en is in slechts 7 jaar gegroeid naar een omzet van 100 miljoen Euro met in 2005: 3.5 miljoen verkochte items verdeeld over 17 verschillende landen wereldwijd. Sinds 2005 werkt GURU voor de advertentie campagnes met de Internationale grootheid op het gebied van fotografie: David LaChapelle. Na Air GURU, GURU Motel, leidt de huidige Wintercampagne je binnen in GURU Channel, een dagdroom, een nieuwe surreëel en funky channel om zo de GURU lifestyle van dichtbij te ervaren. GURU channel is het nieuwe extravagante channel, dat al je zintuigen prikkelt en je meeneemt in de Glamoureuze wereld van GURU.