H&M investeert in digitaal modehuis Ivyrevel
bezig met laden...
H&M en Paypal investeren in een nieuw ‘digitaal modehuis voor vrouwen’, dat Ivyrevel heet. Het modehuis is op 7 april gelanceerd.
Het digitale modehuis is opgericht door de Zweedse Kenza Zouiten (blogger en gezicht van het modehuis), Aleksandar Subosic, Gustav Springfeldt en Dejan Subosic. H&M ondersteunt het initiatief in de productie en strategische vraagstukken, terwijl Paypal optreedt als partner in betaling en distributie. Verder werkt het jonge modebedrijf samen met diverse technologiebedrijven.
Vernieuwend bij Ivyrevel is dat de collectie alleen online wordt aangeboden en in een gelimiteerde oplage. Op is dus echt op. De collectie bestaat uit ready to wear, schoenen en accessoires. Prijzen liggen onder de 200 euro.
“Onze stijl is gepolijst, loud en extravert, met vrouwelijke silhouetten en een grote hoeveelheid attitude. Aandacht voor visuele details is belangrijk, omdat we waarde hechten aan design en er zowel online als offline fantastisch uitzien,” valt er op de site te lezen.
Ivyrevel is van plan om het consumentengedrag grondig te analyseren en zo direct in te spelen op de vraag van de klant. Door geanalyseerde klantgegevens te combineren met kunstmatige intelligentie, kunnen speciaal ontwikkelde algoritmen een rol spelen in de creatieve ontwikkeling van de producten. Het is een nieuw systeem binnen webwinkelen.