• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • H&M lanceert luxe sieradencollectie

H&M lanceert luxe sieradencollectie

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Modeketen Hennes en Mauritz staat inmiddels bekend om zijn samenwerkingen met de groten der modewereld zoals Karl Lagerfeld en Stella McCartney, van wie de nieuwste lijn vanaf 10 november in H&M winkels zal hangen. Nu heeft de Zweedse keten echter sieradenontwerpster Solange Azagury-Partrigde gevraagd in beperkte oplage een collectie te ontwerpen. Azagury-Partridge is voormalig hoofdontwerpster van luxe juwelier Boucheron, eigendom van PPR. De exclusieve lijn, bestaande uit ongeveer 40 stukken, zal op 25 november worden gelanceerd. Azagury-Partridge denkt dat de lijn hooguit gedurende één maand zal worden verkocht.

Deze samenwerking weerspiegelt de toenemende behoefte van consumenten aan designer producten voor minder. Andere Britse ketens zoals Debenhams en Marks en Spencer hebben soortgelijke samenwerkingen bewerkstelligd, maar H&M doet het op internationaal niveau. Zo zal de collectie van Stella McCartney in 400 winkels in 22 landen worden verkocht. In een interview met de Financial Times deze maand zei H&M voorzitter Rolf Eriksen dat dit soort samenwerkingen de lijn tussen luxe goederen en de massamarkt vervaagden.

"Klanten kopen bijvoorbeeld iets bij Prada of een soortgelijke winkel en kopen een bloes bij H&M of Tesco. Veel klanten willen zowel waar voor hun geld als kwaliteit en combineren de twee steeds meer," zei hij. "Design is niet meer een kwestie van prijs." Volgens Azagury-Partrigde verliest het woord "luxe", in de traditionele zin van het woord, steeds meer zijn betekenis. Men is tegenwoordig steeds vaker bereid de goedkopere winkels binnen te stappen, zelfs als men duurdere producten kan betalen.

hnm