H&M lanceert nieuw jeansmerk
bezig met laden...
Als reactie op de tijdloze populariteit van denim lanceert de Zweedse modeketen H&M een nieuw jeansmerk, &denim genoemd. Het nieuwe merk, dat een eigen afdeling binnen H&M winkels zal bezetten, zal voor zowel dames als heren ongeveer 100 modellen per seizoen bieden. "Jeans zijn voor de meesten onder ons het nummer een basic kledingstuk," zegt hoofdontwerpster van H&M, Margareta van den Bosch. "Met &denim verbeteren wij de pasvorm en de kwaliteit van onze spijkerbroeken en bieden wij onze klanten een bredere en meer flexibele selectie."
Jorgen Andersson, marketing directeur van H&M, voegt daaraan toe: "&denim is niet zomaar een collectie. Het is een merk. En omdat een spijkerbroek het enige kledingstuk is dat ware emoties oproept, willen wij een merk met karakter creeëren." Het nieuwe concept wordt aan het publiek gecommuniceerd door middle van een zes-minuten durende promotionele film. Het verhaal is een tragisch, hedendaags liefdesverhaal en vindt plaats op de straten van New York en wordt versterkt door muziek van de musical Dreamgirls, gezongen door Tamyra Gray en Mary J. Blige.
"Er is tegenwoordig genoeg komedie in reclame," zegt Andersson. "En jeans zijn niet lachwekkend. Jeans zijn liefde en ziel en tranen. Dat proberen wij in dit tragische en mooie Romeo & Julia verhaal te benadrukken." De film werd gemaakt door H&M Red Room en de bekende regisseur en fotograaf David LaChapelle. Binnenkort zal het in bioscopen wereldwijd te zien zijn. H&M wilde niets los laten over een eventueel gelukkig einde van het verhaal, maar zei wel: "Ieder paar &denim jeans is weer het begin van een waar denim liefdesrelaas."